استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت احیای کارخانه‌های راکد بندرعباس ، راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را دارای اهمیت چند بعدی دانست.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی با همراهی مدیران صمت و جهاد کشاورزی هرمزگان از روند احیا کارخانه‌های راکد بندرعباس بازدید کرد.

دوستی تسریع در احیا کارخانه‌های راکد را مهم برشمرد و گفت : صدور مجوز واحد صنعتی برابر است با راه اندازی و ایجاد شغل و احیای واحدهای راکد در مسیر افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی اقدام مهمی به شمار می‌آید.

وی افزود : احیا کارخانه‌های راکد برای استان هرمزگان هم از نظر تکمیل زنجیره تولید و هم به لحاظ ایجاد شغل، رونق بازار و تأثیر بر اقتصاد و معیشت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی و نصب ماشین‌آلات کارخانه واحد تولید کود مایع در شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس در خصوص مسائل مربوط به شروع به کار این واحد صنعتی با مدیران مرتبط گفتگو کرد.

مقصد بازدید دیگر استاندار هرمزگان ، واحد فراورده‌های آردی واقع در دوراهی سرخون بود که مراحل پایانی ساخت را پشت‌سر گذاشته و با بخشی از ماشین‌آلات نصب‌شده کار خود را شروع کرده و مشغول نصب ماشین‌آلات تکمیلی است.

گفتنی است ، کارخانه تولید تکمیلی کود مایع کشاورزی جایگزین واحد راکد لبنیات، در حال راه اندازی است و تولید نسبی را آغاز کرده، پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده با تمام ظرفیت تولید داشته باشد و بیش از ۲۰ نفر را مشغول به کار کند.

کارخانه تولید انواع آرد، رشته، خمیر و خمیر مایه نیز جایگزین واحد راکد کاشی و سرامیک شده که با تکمیل ظرفیت تولید، بیش از ۱۷۰ نفر اشتغال فراهم کرده است.

پایان خبر /