مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان ، از فراهم شدن زمینه برای استفاده رایگان گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از استودیو دانشگاه فرهنگیان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی بهرامشاهی در دیدار با سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار کرد : کانون های فرهنگی هنری مساجد ، مولود مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ظرفیت های بی بدیل در بخش فرهنگ و هنر به شمار می روند.

وی با اشاره به وجود ۲ مرکز دانشگاه فرهنگیان برادران و خواهران در بندرعباس و مرکز برادران در میناب و رودان و حضور ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و مهارت آموز، خواستار راه اندازی کانون فرهنگی هنری مساجد در این چهار مرکز دانشگاهی شد.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان ادامه داد: برگزاری کلاس های کمک درسی و رفع اشکال در کانون های فرهنگی هنری می تواند در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نقش بسزایی داشته باشد.

بهرامشاهی افزود : دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان می توانند در روزهای تعطیل پایان هفته و همچنین در تعطیلات تابستانی می توانند به عنوان مربی کلاس های کمک آموزشی در رشته های مختلف تحصیلی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت کنند.

وی گفت : دانشگاه فرهنگیان هرمزگان همچنین می تواند با انعقاد تفاهم نامه با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، زمینه را برای استفاده رایگان گروه های سرود کانون های مساجد از استودیو این دانشگاه و همچنین از ظرفیت های تشکل ها و انجمن های دانشجویی فراهم کند.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گفت : یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری در این استان وجود دارد که در با هدف احیا کارکردهای متنوع مسجد، ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(ع)، فرهنگ مسجدی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن فعالیت می کنند.

وی بهره گیری از ابزار جذاب هنری نظیر سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی با هدف جذب نسل جوان به مساجد و انتقال مفاهیم دینی را از شاخصه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: استان هرمزگان در زمینه سرود و تئاتر دارای ظرفیت های خوبی است که اگر مورد حمایت قرار گیرد می تواند نقش موثری در جنگ نرم ایفا کند.

پایان خبر /