معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در روزهای پایانی سال، نگله‌ای کاپوتاژی با وزن مجموع ۲۴۳ تن با هدف صادرات به یکی از کشورهای همسایه در اسکله ۹ منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، منصور خرمشکوه با بیان اینکه این محموله توسط متخصصان داخلی ساخته شده، اظهار داشت: نگله‌ای کاپوتاژی یک دستگاه تاور (برج تقطیر) با وزن ۲۴۳  تن در راستای حمایت از تولیدات داخلی،  بارگیری شد.

خرمشکوه در خصوص مشخصات فنی این محموله اظهار داشت: این نگله با وزن ۲۴۳ تن و طول۵۴ متر از بندر شهید رجایی به مقصد بندر خرمشهر منتقل و از آنجا به یکی از کشورهای همسایه صادر خواهد شد .

وی در خصوص مراحل عملیات جابه جایی این محموله گفت: این نگله متعلق به بخش خصوصی است که با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان حدود یک ساعت بر روی یک بارج بارگیری شده است.

خرمشکوه گفت: در راستای تامین تجهیزات استراتژیک داخلی نیز یک محموله نگله ۵۷۴ تنی دیگر نیمه اول فروردین امسال به وسیله تجهیزات ویژه در بندر شهید رجایی تخلیه و وارد کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این محموله‌های پروژه‌ای که به عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از تخلیه و یا بارگیری و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد مورد نظر انتقال می یابد.

گفتنی است، نگله کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.

انتهای پیام