رئیس سازمان صمت هرمزگان در ششمین روز از دهۀ تولید و تجارت از افتتاح انبار 80 هزار تُنی ذخیره پودرآلومینا با سرمایه گذاری بالغ بر 250 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز،خلیل قاسمی در مراسمی با حضور احمد مرادی نمایندۀ مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست هرمزگان، مدیرعامل آلومینیوم المهدی، مدیرعامل برق منطقه ای استان، جمعی از مسئولان و کارکنان شرکت آلومینیوم المهدی وخبرنگاران در سالن همایش این شرکت برگزار شد، گفت: از پروژه های آماده بهره برداری بازدید کردیم و برای نوسازی و بازسازی این مجموعه نیز کارهای زیرساختی در حال انجام است.

قاسمی، افزود طی ۲ سال گذشته یکی از سیاست هایی که ما در حوزۀ توسعه صنعتی استان دنبال کردیم به لحاظ ناترازی که در حوزۀ انرژی داشتیم بود و دیگری در حوزۀ زیرساخت ها نیز مجموعه های بزرگ برای کمک دعوت شدند که شاهد افتتاح و بهره برداری از نیروگاه آلومینیوم المهدی در سفر رئیس جمهور شهید بودید که در مدار تولید قرار گرفته و امروز به شبکه وصل شده است و مجموعه از آن استفاده می کند.

وی، خاطر نشان کرد: برای تأمین انرژی بقیه واحدهای صنعتی و یا شهرهای استان که توان تولید صنعتی و معدنی دارند به عنوان پتانسیلی که در هرمزگان وجود دارد به ما کمک کنند تا بتوانیم در زنجیره شیشه و فولاد به عنوان پایه اصلی اهداف عالی استان که تولید صنعتی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال است محقق شود.

گفتنی است، پروژه های شرکت آلومینیوم المهدی کلنگ زنی فاز اجرایی و تکمیل پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی کمپرسور خانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی و بهره برداری از انبار ۸۰ هزار تُنی ذخیره پودرآلومینا بود.

 

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا