در همایشی که به مناسبت روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها برگزار شد از ۶ دهیار برتر استان هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، استاندار هرمزگان در این همایش به تشریح برنامه های دولت برای خدمات رسانی به روستاهای هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: در زمینه زیرساخت ها و اختصاص اعتبارات با حساسیت و اولویت بندی پروژه ها موضوعات مختلف را مورد پیگیری قرار دادیم تا توزیع مناسبی در بین روستاهای استان صورت گیرد.

مهدی دوستی اضافه کرد: در زمینه آبرسانی به روستاها ابتدا نیازها بررسی و پروژه های متناسب تعریف شد که در همین راستا پروژه آبرسانی به مجتمع روستاهای غرب جاسک با هدف پوشش جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر مورد کلنگ زنی قرار گرفت.

وی به نیازهای استان در زمینه راه روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بررسی های انجام شده ما را به این نتیجه رساند که با توجه به هزینه های بالای ساخت جاده های آسفالته، توزیع اعتبارات در این حوزه با توجه به ضرورت ها بیشتر بین طرح های بازگشایی و زیرسازی تقسیم شود تا دایره پوششی وسیع تری را بتوانیم مورد خدمات رسانی قرار دهیم.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به برنامه دولت در کاشت یک میلیارد درخت خاطر نشان کرد: برنامه تعاونی دهیاری ها در توسعه جنگل های دریایی از طریق تولید نهال درخت حرا بسیار کار ارزشمندی است که تلاش می‌کنیم از این طرح حمایت کنیم و برنامه کاشت درختان اکالیپتوس را با توجه به کلنگ زنی کارخانه کاغذ در استان مورد بررسی قرار دادیم و بسته پیشنهادی به کشاورزان استان در حال آماده سازی است.

در این مراسم ۶ دهیار برتر شامل دهیار روستای کوخرد از توابع شهرستان بستک، دهیار روستای گزدان از توابع شهرستان جاسک، دهیار روستای بندر مقام از توابع شهرستان لنگه، دهیار روستای حسن لنگی پایین از توابع شهرستان بندرعباس، دهیار روستای گچین پایین از توابع شهرستان بندرعباس و دهیار روستای چهواز از توابع شهرستان پارسیان به عنوان دهیاران برتر با اهدای لوح و تندیس مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از عبدالرحمن هاشمی، کارآفرین و سرمایه گذار روستای بندر مقام به عنوان کارآفرین نمونه روستایی که موجب تحول این روستا در زمینه جذب گردشگر و اشتغال زایی برای مردم این روستا گردیده، تقدیر شد.

در این مراسم عروسک های طراحی شده توسط امیره دهاز هنرمند روستای قاسمعالی از توابع شهرستان پارسیان به عنوان عروسک های شخصیت همیار دهیار توسط استاندار هرمزگان مورد رونمایی قرار گرفت.

به گفته نرگس غلامپور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان از این عروسک ها در تولید انیمیشن و استاپ موشن برای برنامه های آموزشی فرهنگی روستا استفاده می شود‌.

تحویل کلید یک دستگاه لودر به دهیار روستای وی از توابع شهرستان بشاگرد به صورت نمادین و به نمایندگی از ۸دستگاه ماشین آلات عمرانی و درآمدزا که با مشارکت دهیاری ها و پست بانک استان خریداری شده بود توسط استاندار هرمزگان از دیگر برنامه های این همایش بود.

پایان خبر /