فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در نشست مشترک با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس ، پیرامون هم‌افزایی و همکاری در راستای اهداف فرهنگی ، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمدی با اشاره به دغدغه مهم فرهیختگان و فرهنگ دوستان هرمزگانی گفت : نشست‌های هرمزگان شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزار است اما ما به این بسنده نمی‌کنیم و از طریق آموزش و تولید آثار سمعی- بصری و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها سعی در معرفی هویت و جایگاه فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی هرمزگان داریم.

وی افزود : ساخت کتابخانه مرکزی در هر استان از شاخص‌های فرهنگ عمومی و فرهیختگی محسوب می‌شود که این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم و برای رسیدن به این هدف والای فرهنگی ،همت همه دستگاه‌های مرتبط لازم است تا با افتتاح این پروژه عظیم فرهنگی،شاهد افزایش سرانه فضای مطالعه و کتابخانه ای باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اضافه کرد : تلاش می‌کنیم تا با ارایه خدمات متنوع در کتابخانه‌ها و فرهنگ سراها و همکاری متناسب با اهداف سازمانی و هم افزایی، به خروجی مناسبی در راستای تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم و در این زمینه نقش موثر خود را ایفا خواهیم نمود.

فرشاد محمدی ادامه داد : با نشست کارشناسی عالمانه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت و اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور ، نقشه راه مناسبی برای آیندگان ترسیم خواهیم نمود تا تاریخ پرافتخار هرمزگان را برای ایران و جهان ترسیم و تبیین نماییم.

وی همچنین به خدمات ارزنده سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس اشاره کرد و گفت : شهرداری به عنوان یکی از برترین دستگاه های مشارکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی است.

شایان ذکر است ، این نشست با حضور رسول جهانداری ، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس ، معاون فرهنگی و کارشناسان حوزه‌های مختلف سازمان در دفتر مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

پایان خبر /