اولین ستاد مقابله با کرونای اسفند ماه شهرستان با حضور فرماندار ، معاون سیاسی فرماندار ، مدیر شبکه بهداشت و درمان ( دبیر ستاد) و سایر اعضاء تشکیل جلسه داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مدیر شبکه بهداشت و درمان و دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان رودان در ابتدای این جلسه ضمن تشریح جدیدترین آمار از میزان مبتلایان ، بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا و همچنین روند افزایشی ابتلا در کودکان و نوجوانان  در رودان ، هشدار داد با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی و میزان نامطلوب واکسیناسیون کرونا در شهرستان در رده سنی کودکان و بزرگسالان ، احتمال بروز وضعیتی غیر قابل پیش بینی و حاد بسیار محتمل است .

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان گفت : اکنون سرعت تزریق واکسن بیشتر شده ولی تبلیغات منفی وجود دارد در حالیکه با هر تزریق واکسن ، بدن ایمنی پیدا می‌کند و از همه‌گیری پیشگیری می‌شود.

فرماندار رودان نیز در همین خصوص اظهار داشت : همه ما باید در جهت پیشگیری از شیوع امیکرون تلاش کنیم، نگرانی‌هایی از عادی انگاری جامعه مبنی بر اینکه سویه جدید منجر به فوت نمی شود ، ایجاد شده که همین عامل باعث شده اکنون تنها بیمارستان‌ شهرستان مملو از بیمار شود.

سالاری ادامه داد : همه وظیفه داریم که سلامت و ایمنی جامعه را تامین کنیم،همه دستگاه‌ها باید مثل زمانی که سویه دلتا شیوع پیدا کرده بود، پای کار باشند، در حال حاضر هیچ کمبودی در واکسن نداریم و واکسن‌های تولید داخل هم مورد پذیرش عموم جامعه قرار گرفته و ایمنی بالاتری هم دارد.

فرماندار رودان افزود : باید با کمک رسانه افراد جامعه را ترغیب کنیم تا هرچه سریع‌تر واکسن بزنند، در حال حاضر بیشترین آسیب‌های سویه جدید شامل کودکان می‌شود ، به دلیل اینکه والدین و بزرگسالانی که با آنها در ارتباطند ناقل هستند،خانوادهها باید بدانند خسارت‌های مالی قابل جبران است اما خسارت‌های جانی غیر قابل جبران است

انتهای پیام