مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، در مراسم اختتامیه جام رسانه امید، گفت: برخی واحدهای ما نیازمند دستگاه‌ها و مواردی جهت بهره‌برداری بودند که به دلیل تحریم‌ها امکان راه‌اندازی این واحدها نبود. اما نخبگان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان توانستند این امر مهم را رقم بزنند و این موارد را در داخل کشور تولید کنند. ما امروز شاهد هستیم که راندمان کاری موارد تولید شده در داخل کشور، از مشابه‌های خارجی بهتر است.

 به گزارش صبح دریانیوز، علیرضا جعفرپور با بیان اینکه واحدهایی آماده کار داشتیم اما به دلیل تحریم‌ها، کاتالیست‌ها را به ما نمی‌داند اما نخبگان ما و شرکت‌های دانش بنیان، موفق به ساخت این کاتالیست‌ها شدند که در راندمان کاری از مشابه خارجی عملکرد بهتری دارد، مطرح کرد: لازم است تا ما دستاوردهای نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را به همه اقشار جامعه معرفی کنیم، این امر سبب امیدآفرینی می‌شود.

جعفرپور با اشاره به اهمیت پالایشگاه خلیج فارس، گفت: چرا پالایشگاه خلیج فارس مهم است؟ زیرا این پالایشگاه، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور و بزرگ‌ترین تولید کننده بنزین در جهان است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد بنزین کشور از طریق پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تامین می‌شود.

جعفرپور اضافه کرد: ظرفیت پالایشی نفت ستاره به ۴۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است و ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه، اکنون ۴۴ میلیون لیتر در روز است.

مدیر بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا با اشاره به جایگاه این پالایشگاه، اضافه کرد: این پالایشگاه در کشور ما دارای جایگاه خاصی است زیرا تمامی مراحل ساخت آن توسط نیروهای بومی و جوانان همین مرز و بوم ساخته شده است. و بسیاری از مواردی را که به دلیل تحریم‌ها از آنها محروم بودیم، توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، مطرح کرد: حدود ۷۰ درصد میعانات گازی از پارس جنوبی به این پالایشگاه منتقل می‌شود و ما این گاز را پالایش و تولید فرآورده را انجام می‌دهیم.

پایان خبر/