بیست و ششمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ، معاونین درمان ، فرهنگی و دانشجویی ، معاون تحقیقات و فناوری ، رییس دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت و سایر اعضا در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، جانشین رئیس قرارگاه جوانی جمعیت و دبیر کمیته با بیان اینکه اجرای برنامه جوانی جمعیت از اولویت های مهم کشور و نظام سلامت است گفت : در بحث جوانی جمعیت باید اجرایی عمل کرد و از تمام ظرفیت های موجود در کنار اقدامات فرهنگی ، اجرایی و آموزشی استفاده کرد.

عبدالجبار ذاکری با تاکید بر شناسایی زنان واجد شرایط فرزندآوری افزود : مراکز ارائه خدمات باید جمعیت هدف را شناسایی و با انجام مشاوره باروری سالم و فرزندآوری، شناسایی زوجین نابارور، آموزش و ارجاع آنها به مراکز درمان ناباروری گامی موثرتر در جهت افزایش نرخ باروری و موالید زنده داشته باشند.

ذاکری تصریح کرد : فرهنگ سازی مهمترین موضوع در ترویج و ترغیب زوجین برای فرزندآوری است که در قالب برنامه های متعددی از جمله کار رسانه ای، تبلیغات و آموزش های چهره به چهره محقق می شود.

در ادامه جلسه شهرستان های بندرعباس و حاجی آباد در خصوص اجرای برنامه ملی جوانی جمعیت و فرزندآوری و اقداماتی که در این زمینه در شهرستان ها اجرا شده بود گزارشی ارائه دادند.

در پایان وی در خصوص کارنامه جوانی جمعیت دانشگاه و شرح وظایف هر یک ازمعاونت ها توضیحاتی بیان کرد و بر انجام به موقع فعالیت ها و گزارش آن تاکید کرد.

در این جلسه مصوبات جلسه قبلی پیگیری و اعضای کمیته های تخصصی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده، برنامه ها و چالش های موجود پرداختند.

پایان خبر /