مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از راه‌اندازی خط موقت تزریق کلر واحد‌های بخار این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز،داریوش محمودی عنوان کرد: واحد کلرزنی نیروگاه بندرعباس با هدف تولید و تزریق کلر به آب دریا جهت جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و رسوبات کلسیمی در آب خنک‌کن واحدهای بخار، در قسمت ایستگاه پمپاژ و حوضچه آبگیر نیروگاه احداث شده است. این واحد از پمپ‌های فید، فیلترهای آب دریا، رکتی‌فایر، الکترولایزرها، مخزن ذخیره، پمپ‌های تزریق کلر، مسیرهای تزریق و نازل‌های تزریق کلر در زیر دریا تشکیل شده است.

محمودی افزود: در این واحد از الکترولیز آب دریا برای تهیه کلر مورد نیاز استفاده می‌شود که پس از ذخیره در مخزن، از طریق پمپ‌های تزریق کلر ،به صورت تزریق دائم و تزریق شوک و در نهایت از طریق شبکه نازل‌های تزریق کلر در زیر آب، برای هر لاین آب‌خنک‌کن، به صورت مجزا در آب دریا تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات پدید آمده در خط اصلی تزریق کلر و حساسیت و نقش مهم واحد کلزنی و تزریق صحیح آب ژاول، به واحدها، باتوجه به عمر بالای تجهیزات و قطعات موجود، پس از بررسی موانع موجود،  ساخت، مونتاژ و راه‌اندازی خط موقت تزریق کلر در دستور کار قرار گرفت، که طراحی اولیه و تنظیم‌کردن لیست لوازم و متریال مورد نیاز جهت اجرا انجام شد و پس از خرید موارد مذکور، کار جوشکاری و مونتاژ اولیه هدرهای پلی اتیلن در کارگاه مکانیک و همزمان با آن، ساخت لوله های تزریق کلر در کارگاه جوشکاری انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: پس از انجام عملیات کارگاهی، قطعات ساخته‌شده به قسمت ایستگاه پمپاژ انتقال  و مونتاژ خط اصلی در محل و در مرحله بعد مونتاژ والوها و مسیرهای تزریق زیر آب باموفقیت به‌اتمام رسید.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات پس از خرید متریال مورد نیاز، با تلاش شبانه روزی کارکنان تعمیرات این نیروگاه در مدت ۲ شبانه‌روز و بدون توقف انجام شد.

پایان خبر/