در آئین تجلیل از نائب روسای برتر هیات های ورزشی سال ۱۴۰۰ و تکریم از الگوهای برتر عفاف و حجاب ورزش بانوان هرمزگان ، در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد ، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، گفت : استان هرمزگان اولین پایگاه و پایلوت اجرای طرح دختران سرزمین آفتاب است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر مریم کاظمی پور ، با بیان اینکه هرمزگان با تعدد مدارس شبانه روزی ویژه دختران ؛ ۹۵ دوره اول و دوم متوسطه ویژه دختران روستایی و عشایری را داراست ، افزود : هرمزگان جامعه مناسبی برای اجرای این طرح است .

کاظمی پور ، با اشاره به اینکه سلسله نشست هایی وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ، عنوان کرد : ۱۳۰۰ دبیرستان روستایی و عشایری در کشور داریم که ۱۵۰ هزار دختر دانش آموز در مقاطع اول و دوم متوسطه تحصیل می کنند این طرح اجرا می شود .

وی ، اضافه کرد : این دانش آموزان پس از اجرای طرح در مناطق محل سکونتشان در تابستان سال آتی بعنوان سفیران ورزش در جامعه روستایی و عشایری فعالیت می کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، هدف از اجرای طرح دختران سرزمین آفتاب ارتقا سواد بدنی و دانش اصلاح الگوی سبک زندگی در زنان روستایی و عشایری دانست .

کاظمی پور، با بیان اینکه منابع عدالت محورانه تخصیص شود ، مطرح کرد: ادارات ورزش و جوانان استان ها با تعامل با دستگاه های اجرایی از قابلیت های ورزشی بین دستگاهی استفاده کنند.

در پایان این مراسم از نائب روسای برتر هیات های ورزشی بانوان در رشته های والیبال، قایقرانی، دوچرخه سواری، شطرنج، دوو میدانی ، تیراندازی، انجمن های ورزشی ،بدنسازی و پرورش اندام ، فوتبال، اسکیت، بدمینتون، هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان هرمزگان و از ۱۵ ورزشکار الگوهای برتر عفاف و حجاب در سال گذشته تجلیل شد.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا 

انتهای پیام