مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برگزاری رالی گردشگری از خزر تا خلیج‌فارس نقش مهمی در توسعه گردشگری ایران ایفا می‌کند.

به گزارش صبح دریا نیوز، مراسم اختتامیه دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج‌فارس، شب گذشته ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از مسئولین و شرکت‌کنندگان رالی تور گردشگری در هتل هما بندرعباس برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در آیین اختتامیه این رویداد ضمن خوش‌آمد گویی به شرکت‌کنندگان رالی تور گردشگری از خزر تا خلیج‌فارس به استان هرمزگان گفت: این رویداد فرصتی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی ایران را فراهم کرده و پیام صلح و دوستی را که شعار سال سازمان جهانی گردشگری است به مردم ارسال کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: رالی از خزر تا خلیج‌فارس تداعی اثبات و حقانیت ایران بر جزایر سه گانه است و اینکه نام خلیج‌فارس بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی خلیج‌فارس است و در طول تاریخ به‌عنوان بخشی از میراث ایران باقی‌مانده است.

او با اشاره به اینکه برگزاری این رویدادها کمک خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و صاحبان برند می‌توانند از این فرصت‌ها برای معرفی ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده و پشتیبانی کنند.

محسنی تأکید کرد: همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند از مزایا و مشوق‌های قانونی دولتی برای حامیان این رویدادها استفاده کنند.

دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج‌فارس روز جمعه ششم مهرماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با روز جهانی گردشگری با شرکت بیش از ۸۰ نفر و ۳۰ دستگاه خودرو دو دیفرانسیل در بندرانزلی آغاز شد که شرکت کنندگان در این رالی تور حدود ۲۶۰۰ کیلومتر را پیمودند و از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، فارس و یزد عبور کرده و ۱۳ مهر ماه وارد استان هرمزگان شد.

پایان خبر/