معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس تا سفر رییس‌جمهور به این استان به طور کامل تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، پژمان شاهرخی بیان داشت : این بیمارستان با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت ۱۱۲ تخت شامل اورژانس ، آزمایشگاه ، تجهیزات تصویربرداری ، اتاق‌های عمل ، بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان و نوجوانان و بخش‌های بستری است.

شاهرخی عنوان کرد : هزینه احداث ساختمان این بیمارستان از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس با اعتباری حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تامین شده و به‌زودی آماده خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

وی بیان کرد : در کنار اعتبارات هزینه شده توسط پالایشگاه نفت بندرعباس، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صرف هزینه‌هایی بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نسبت به تکمیل کارهای باقی‌مانده از جمله محوطه سازی، توسعه انشعابات آب، برق و گاز، تهیه و نصب تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه افتتاح این مرکز درمانی همواره مورد تاکید استاندار هرمزگان بوده است ، اظهار کرد : پیگیری‌های پی در پی و حمایت‌های مدیریت ارشد استان و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، موجب سرعت بخشیدن در روند احداث و تجهیز بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس شده است.

تغییر کاربری بیمارستان بیماران پوستی به مرکز درمانی کودکان به عنوان تنها مرکز تخصصی درمانی و در عین حال آموزشی کودکان استان هرمزگان در سال ۱۳۷۱ با ظرفیت ۱۳۰ تخت ثابت با کاربری احداث شد که از سال ۷۲ تاکنون به عنوان بیمارستان کودکان استفاده می‌شود.

این مرکز به واسطه نداشتن مراکز تخصصی ویژه کودکان در استان تامین کننده نیاز درمانی کودکان هرمزگانی و مراجعاتی از استان‌های همجوار نبود و کمبود تخت و فضای درمانی از دغدغه‌های اصلی این حوزه به شمار می‌رفت.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان هرمزگان را نوزدان و کودکان شامل می‌شود که به واسطه شرایط اقلیمی متفاوت، قرار گرفتن در کنار یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و حضور اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در استان آماج شیوع انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است.

پایان خبر /