در نشست کارگروه استانی نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، بر ضرورت تسریع در این نهضت با دو مؤلفه کلیدی محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت آموزش تأکید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان منوچهر ضیایی مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان این رویکرد را همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور دانست که مورد حمایت استاندار هرمزگان نیز قرار دارد.
ضیایی با اشاره به شکاف عمیق میان نیازهای آموزشی استان و اعتبارات موجود، اظهار داشت: علی‌رغم مدرسه‌ سازی‌های صورت‌گرفته، همچنان با انبوهی از مدارس فرسوده، تخریبی و کمبود فضای آموزشی مواجهیم. سرانه فضاهای آموزشی در برخی مناطق، بسیار پایین و نگران‌کننده است و در حال حاضر بیش از ۲۹۰ مدرسه تخریبی در استان شناسایی شده‌اند. وی تصریح کرد که با روند کنونی، رسیدن به استانداردهای مطلوب، نیازمند رویکردهای نوین و جهادی است.


مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از اقدامات تحسین ‌برانگیز استاندار در بسترسازی برای نهضت عدالت آموزشی خبر داد. ضیایی با اشاره به برگزاری جلسات فشرده و مستمر با استاندار در ایام عید و حضور رؤسای دستگاه‌های اجرایی مؤثر استان در این جلسات، اعلام کرد که تاکنون ۲۱۶ تفاهم‌نامه با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین به امضا رسیده است.

وی افزود: این حجم از همکاری و اهتمام در سطح عالی استان برای آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات زیرساختی است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تأکید کرد که در این نهضت، کیفیت آموزش هم‌تراز با مدرسه‌سازی اهمیت دارد. وی با اشاره به دغدغه خیرین و مشارکت‌کنندگان در این زمینه، هوشمندی رئیس جمهور در تلفیق این دو مؤلفه را ستود و اظهار داشت: مدرسه زیبا بدون آموزش باکیفیت، ره به جایی نخواهد برد.

ضیایی از مناطق خواست تا در ماه‌های تیر و مرداد، طرح‌های کیفیت‌بخشی آموزشی خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مردمی تدوین کنند.
وی بر لزوم خروج مدیران از رویکردهای صرفاً درون‌سازمانی و افزایش فعالیت‌های برون‌سازمانی تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به پنج چالش اصلی در حوزه فضاهای آموزشی اشاره کرد که شامل مدارس سنگی، مدارس و کلاس‌های کانکسی، مدارس فرسوده ، تراکم دانش‌آموزی بالای ۳۵ نفر و پروژه‌های نیمه‌تمام است.

ضیایی با اشاره به هدف‌گذاری برای آماده‌سازی ۱۳۵ مدرسه حدود ۵۰۰ کلاس درس از پروژه‌های نیمه‌تمام تا اول مهر، از روسای مناطق خواست تا با اداره کل نوسازی مدارس در ارتباط مستمر باشند و گزارش وضعیت پروژه‌ها را به صورت دائم ارائه دهند.
وی در پایان سخنان خود، بر تخصیص مسئول پروژه برای هر طرح جدید، تشکیل تیم‌های مردمی با حضور معتمدین و بزرگان محلی، و نظارت مستمر و میدانی مدیران بر روند پیشرفت پروژه‌ها تأکید کرد و از همه خواست تا با جدیت و همکاری، در رقم زدن فردای بهتر برای نسل‌های آینده مشارکت فعال داشته باشند.

پایان خبر/