رئیس کل دادگستری هرمزگان از فروش۳ هزار میلیارد تومانی کالا‌های موجود در انبارهای اموال تملیکی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز، رئیس کل دادگستری هرمزگان در مورد ساماندهی فعالیت سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان در یک سال گذشته گفت: اداره کل اموال تملیکی استان در سال گذشته، بخش قابل توجهی از کالاهای متروکه و قاچاق را هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ ارزش ریالی، تعیین تکلیف کرده است، به نحوی که از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۲ تاکنون، میزان فروش کالاهای اموال تملیکی استان، حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، تعیین تکلیف کالاهای متروکه و مهلت منقضی شده و ساماندهی امور مربوط به حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از جمله مسائل اصلی و ریشه ای استان هرمزگان در دوران نوین تحول دستگاه قضایی است و بر این اساس طی یکسال اخیر در این راستا اقدامات متنوعی در حوزه های مختلف انجام شده است.

قهرمانی بیان کرد: تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه‌های متولی، امحاء و معدوم‌سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده نیز به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان می باشد که به موفقیت‌های قابل‌توجهی در تعیین‌تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شده است.

وی همچنین از برگزاری جدیدترین مزایده اموال تملیکی استان هرمزگان نیز خبر داد و گفت: مزایده فوق العاده شماره ۵۹۷ کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان در هفته گذشته برگزار شد که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسب، مورد استقبال گسترده متقاضیان و خریداران قرار گرفت و در نتیجه آن، ۱۴۹ ردیف کالا شامل انواع ماشین آلات راهسازی، خودرو سواری، تجهیزات و اقلام مختلف به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان فروخته شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به پیشتازی این استان در تعیین تکلیف انبار‌های اموال تملیکی و رتبه نخست آن در سطح کشور، تأکید کرد: براساس شاخص‌های هجده‌گانه عملکردی در حوزه‌های اموال منقول و غیرمنقول، اموال تملیکی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان فروش و درآمد در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

پایان خبر/