به گزارش صبح دریانیوز، خیرین مدرسهساز با ساختن مدارس، در حقیقت خانههای امید را بنا میکنند و در پرورش نسل آینده نقش بیبدیلی دارند.
شیخ پردل، با تأکید بر نقش امید در نظام آموزشی افزود: وقتی مدیران از مهارت، تجربه و امید بیبهره باشند، نمیتوانند زیبایی و پیشرفت را در جامعه تولید کنند.
وی با بیان اینکه مدارس باید کانون امید و نشاط اجتماعی باشند و معلمان، تولیدکنندگان امید در جامعه محسوب میشوند، بیان داشت: خروجی نظام آموزشی باید ایجاد همبستگی، امید و پویایی باشد؛ چرا که انسان بدون امید، زندگی و حرکت ندارد.
*آموزش خلاقیتمحور، نه نمرهمحور
شیخ پُردل با تأکید بر ضرورت تحول در آموزشوپرورش عنوان کرد: آموزش باید خلاقیتمحور، مهارتمحور و تربیتمحور باشد، نه نمرهمحور. نگاهها و باورها نسبت به آموزش باید تغییر کند.
این خیر نیک اندیش، ادامه داد: یک معلم یا مدیر افسرده، حتی در بهترین مدرسه، میتواند فضای امید را نابود کند. تنها معلمان خوب و بانشاطاند که دانشآموزان خوب میسازند.
وی، با بیان اینکه اگر مدیران نظام آموزشی در سطوح بالا درست عمل کنند، این نگاه صحیح به همه سطوح منتقل خواهد شد، مطرح کرد: معلمان نباید مشکلات بیرونی را به کلاس درس بیاورند؛ مأموریت آنان ساختن آیندهای روشن برای فرزندان ایران است. اگر کار برای رضای خدا باشد، تمجید یا تخریب هیچگاه مسیر را تغییر نمیدهد.
*طراحی بومی مدارس، برگرفته از فرهنگ هرمزگان
شیخ پُردل با اشاره به ابتکار خیرین هرمزگانی در ساخت مدارس اضافه کرد: خیرین استان با الهام از فرهنگ بومی، نقشهای ویژه برای طراحی مدارس ارائه کردهاند که تحولی بزرگ در فضای آموزشی استان خواهد بود. خوشبختانه امروز مدیران استان با نگاهی تحولگرا و دردآشنا، امید را در دل مردم زنده کردهاند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ملت ایران مردمی قدرشناساند. از کسانی که صادقانه خدمت میکنند، قدردانی میشود و این روحیه بزرگوارانه، از ویژگیهای بارز مردم شریف ایران است
*هر مدرسه، نماد امید و آینده روشن
این خیر مدرسهساز در پایان گفت: برای ارتقای آموزش و پرورش، کیفیتبخشی به آموزش، شادابی معلمان و افزایش انگیزه آنان باید در اولویت قرار گیرد. هر مدرسهای که ساخته میشود، نماد امید، علم و آینده روشن برای فرزندان این سرزمین است.
پایان خبر/










Saturday, 1 November , 2025