معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت : باتوجه به عضويت ايران در کميسيون منطقه اي شيلاتي ( Recofi ) و همچنین بر اساس تصميمات و مصوبات دهمين اجلاس کميسيون مذکور و اعلام سازمان شیلات ایران ، صيد ماهي شير با روش گوشگير از تاريخ 25 مرداد تا 25 مهرماه ( 16AUG-16OCT ) به مدت دو ماه در آبهای هرمزگان و همچنین دیگر کشورهاي عضو ممنوع اعلام گرديده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد جوانمرد ضمن تاکید بر همکاری صیادان زحمتکش هرمزگان ، در راستای اجرای هر چه بهتر این تصمیم ملی و منطقه ای و خود داری از هر گونه صید ماهی شیر با روش گوشگیر در بازه زمانی تعیین شده ،از صیادان خواست تا در کنترل و نظارت کامل بر روند اجرا و انجام این مهم مانند همیشه نهایت همکاری را با مجموعه شیلات استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان عمل آورند.

جوانمرد افزود : کمیسیون منطقه ای شیلاتی ( Recofi )، کمیسیونی منطقه ای برای ترغیب توسعه، حفاظت، مدیریت بهینه و بهترین استفاده از ذخایر زنده دریایی، همچنین توسعه پایدار آبزی پروری است .

وی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران، بحرین، عراق، کویت،عمان، قطر،عربستان و امارات متحده عربی از مهترین کشورهای عضو در این کمیسیون هستند.

گفتنی است ، هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی ، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۳۹ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد در قالب ۷۴ تعاونی صیادی،در سال ۱۴۰۱ با صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن از انواع آبزیان موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است.

پایان خبر /