به گزارش صبح دریا نیوز، مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور که با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طرحهای مهم بندری در استان توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی در اراضی موسوم به ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری است که در نظر داریم به پهنهای برای استقرار شرکتهای تولیدی بزرگ مقیاس تبدیل شود.
وی با اشاره به فرصتهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت بینالمللی، بیان کرد: تمام تلاش کشور در توسعه زیرساختهای ترانزیتی برای این است که هزینههای حمل و نقل کالا در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم با رقبای بینالمللی در این بخش رقابت کنیم.
استاندار هرمزگان ادامه داد: گاهی واسطههایی موجب میشوند که این مزیتها از بین برود، از این رو لازم است درگاهی برای ترانزیت بینالمللی کشور تعریف و تمام قیمتها به صورت شفاف در این درگاه ارائه شود.
دوستی با اشاره به مزیتهای نسبی ایران در ترانزیت بینالمللی، بازنگری و همسانسازی تعرفههای ترانزیت در کشور را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه تعرفه حمل و نقل ریلی ایران با دیگر تعرفههای ترانزیت در ایران همخوانی ندارد، گفت: این امر موجب میشود که تقریبا مزیت بندری ایران بیاثر شده که در این بخش نیز باید ضعف حکمرانی برطرف شود.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به طرح توسعه اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای این طرح جمعبندی سازمان بنادر و دریانوردی این بود که کار توسعه یک بخش از اراضی الحاق شده توسط سازمان بنادر انجام و دو بخش دیگر نیز به سرمایهگذاران واگذار شود که تا پایان سال قراردادهای آن نهایی خواهد شد.
جلیل اسلامی افزود: ایده ایجاد زیرساخت(پلتفرم) ترانزیتی برای کشور به منظور بارگذاری تعرفهها از طرف سازمان بنادر و دریانوردی تهیه و بهزودی مطرح خواهد شد.
پایان خبر/
Sunday, 22 December , 2024