مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با تعمیر نفتکش 113 هزار تنی ظرف مدت 15 روز با بالاترین کیفیت ، رکورد تعمیرات این نوع شناورها را شکست.

به گزارش صبح دریانیوز ، نفتکش ۱۱۳ هزار تنی خارجی که با پرچم و مالک خارجی از میان ایران ، عمان و دوبی ، کشور ایران و درای داک ایزوایکو را جهت انجام تعمیرات انتخاب کرده بود این مجتمع صنعتی را ترک کرد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو عنوان کرد : این کشتی از نوع کشتی های غول پیکر افرامکس است که همکاران ما در رقابت با کشورهای جنوبی خلیج فارس مثل دوبی و امارات موفق به پذیرش شدند و خوشبختانه کارهای اجرایی این شناور به نحو احسنت انجام شده است.

سلمان ضربی افزود : این اولین بار است در ایزوایکو و کشور که یک شناور با این اندازه و حجم کار در مدت ۱۵ روز مورد بازسازی و تعمیرات قرار میگیرد.

به گفته ضربی تعمیراتی که در این کشتی صورت گرفته از نوع تعمیرات پیشرفته موتوری بوده که علاوه بر تعمیرات سازه ای و سایر تعمیرات مورد نیاز شناور، دو عدد از سیلندرهای شناور نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

وی در ادامه بیان داشت : یکی از سیاست های تیم مدیریتی ایزوایکو ورود به بازارهای بین المللی در جهت ارزآوری برای کشور است و ما در تلاشیم که نه تنها از خروج ارز جلوگیری کنیم بلکه زمینه های ارزآوری برای کشور را فراهم و تقویت کنیم. و باوجود اینکه ما در گذشته چندین شناور خارجی پذیرش کردیم، این شناور میتواند دریچه ای باشد برای ورود به بازارهای بین المللی.

مدیرعامل ایزوایکو افزود : در تماسهای تلفنی که با دفتر امارات مالک شناور داشتم نمایندگان شرکت از کیفیت و سرعت کار رضایت کامل داشتند و ما امیدوار هستیم با رضایتی که حاصل شده بتوانیم کشتی های بیشتری از این خط کشتیرانی جذب کنیم.

بنا بر گفته های سلمان ضربی برنامه کاری و تعمیراتی گروه های شناوری ایزوایکو تا پایان سال تکمیل است و امروز بالای ۹۵ درصد ظرفیت تعمیراتی این مجتمع بزرگ صنعتی تکمیل است.

مدیر تعمیرات این پروژه افزود : در این شناور ۱۸۲۰۰ متر سند بلاست و رنگ آمیزی طی ۸ روز انجام شد و ۲۰ تن تعمیرات سازه ای، سرویس تمامی شیرآلات موتورخانه و تعویض ۳۰۰ متر لوله در سایزهای مختلف از ۴ تا ۱۴ اینچ از بخشی از کارهایی بود که در این مدت انجام شده است.

هادی نصیری ناظر دریایی این شناور غول پیکر ضمن تشکر و قدردانی از تمامی پرسنل ایزوایکو بخصوص عوامل درای داک ایزوایکو، از دقت بالا و روند انجام کارها در ایزوایکو ابراز رضایت کرد.

علی ادهمی مدیر فنی شرکت مالک شناور نیز از سرعت و هماهنگی در انجام کارها و همچنین اهمیت به ایمنی در کار تشکر کرد و افزود : بالا بردن سرعت  کارها به نحوی که بتوان کار ۲۲ روزه را ظرف مدت ۱۵ روز انجام داد نیازمند دقت و هماهنگی بالایی دارد که این موضوع به وضوح در کار مهندسان و پرسنل ایزوایکو قابل لمس و مشاهده بود.

در پایان کاپیتان ارشد این نفتکش ، یوری گفت : خیلی خوشحالم که در یارد شما حضور دارم و باید در مورد حرفه ای بودن و سرعت کاری که در این درای داک انجام شد بگویم کاری که قرار بود در ۲۲ روز انجام شود ۱۵ روزه به پایان رسید که این در کنار رعایت ایمنی و هماهنگی واقعا بی نظیر است.

پایان خبر /