مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان از برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری های منتقله از پشه آئدس ویژه خانواده ها در خانه بهداشت روستای باغشاه شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش صبح دریا نیوز، دکتر عباس علیمراد افزود: در این کلاس آموزشی که جمعی از خانواده های روستایی حضور داشتند بیماریهای منتقله از پشه آئدس مثل تب دنگی، زیکا و چیکن گونیا و علائم و راههای انتقال آن به حاضرین آموزش داده شد.

دکتر علیمراد بیان کرد: راههای پیشگیری از زاد و ولد پشه آئدس در محل زیست و شیوه های جلوگیری از گزش توسط این حشره نیز به خانواده ها ارائه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان عنوان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به بیماریهای منتقله از آئدس در شهرستان رودان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه به مشاهده پشه آئدس در چندین شهر استان هرمزگان و ابتلاء تعدادی از هم استانی ها به بیماری تب دنگی، اجرای دستورالعمل های بهداشتی مثل جمع آوری لاستیک های فرسوده در محل زندگی، خشک کردن آب های راکد و رفع ترکیدگی های لوله های آب، مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علیمراد خاطرنشان کرد: پاک سازی ظرف های آب زیر گلدان ها و آب های راکد زیر کولر در پیشگیری از شیوع این حشره موثر است.

پایان خبر/