آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد در منطقه «ورزقان» آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت رسید.

به گزارش صبح دریانیوز ، بالگرد حامل رئیسی ، رئیس‌جمهور جهادی، مردمی و محبوب که دیروز برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌ و هوایی دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش ، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌ دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌ دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز ، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

در پی این سانحه هیئت دولت تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

هیئت دولت زمان و مکان دقیق مراسم وداع با پیکر رئیس‌ جمهور شهید و شهدای همراه ایشان را متعاقباً به اطلاع ملت بزرگ و وفادار ایران خواهد رساند.

پایان خبر /