کارکنان بلند همت فولاد هرمزگان با انجام فعالیتی معادل 6 هزار و 851 نفر ساعت ، عملیات نوسازی (اورهال) اساسی کولینگ‌تاور احیا (سل 44 A) را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سرپرست نت مکانیک احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت : با اجرای این کار بزرگ به میزان ۷ درجه دمای آب کاهش یافت و ۱۰ درصد نیز به ریت تولید مدول‌های احیا اضافه شد.

اکبر زین‌الدینی با اشاره به اهمیت کولینگ‌تاورها در صنایع مختلف ، بیان کرد : این تجهیزات ، خنک‌کاری آبِ در گردش کارخانه را انجام می‌دهند و مدل‌های مختلفی از آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. کولینگ‌تاور واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان از نوع FORCE COUNTER FLOW است که در این مدل، هوا از پایین به بالا و آب از بالا به پایین در جریان است.

وی در تشریح دلایل اجرای این عملیات گفت: به دلیل افزایش دمای آبِ در گردش و گزارش‌های مکررِ بهره‌بردار واحد مبنی بر عدم امکان تولید با ظرفیت نامی، بررسی‌های لازم جهت اورهال اساسی سل ۴۴ A کولینگ‌تاور انجام شد. در ادامه، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت رفع نواقص موجود در این زمینه به عمل آمد و این مهم از تاریخ ۲۶ تیرماه شروع و پس از ۱۸۹ ساعت (۸ روز) با حجم فعالیتی معادل ۶ هزار و ۸۵۱ نفر ساعت به پایان رسید.

سرپرست نت مکانیک احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان اجزای اصلی کولینگ‌تاور احیا را چنین برشمرد : یک عدد فن واقع در بالاترین نقطه (جهت ایجاد جریان هوا)، فیلینگ (جهت افزایش سطح تماس آب‌وهوا)، قطره‌گیرها (جهت جلوگیری از مکش قطرات آب توسط فن) و هدرهای آب که دوش‌ها و نازل‌های اسپری‌کننده آب روی آن‌ها قرار دارند.

زین‌الدینی عمده فعالیت‌های انجام‌شده در این اورهال را به شرح ذیل اعلام کرد : تعویض هدرهای آب، دوش‌ها و نازل‌ها، تعویض فیلینگ‌ها، تعویض قطره‌گیرها، ترمیم نشیمنگاه فیلینگ‌ها، ترمیم لاین آب ورودی به کولینگ‌تاور، تعویض ولو ورودی پمپ ۴۲ C، نظافت و شست‌وشوی دیواره‌ها و حوضچه‌های کولینگ‌تاور.

وی در پایان ضمن تشکر از رهنمودهای معاونت بهره‌برداری و مدیریت احیا مستقیم شرکت ، از تمامی همکاران در بخش‌های نت مکانیک احیا، تولید احیا ، دفتر برنامه‌ریزی تعمیرات، تعمیرات مرکزی و سایر بخش‌ها که با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی در این شات‌دان طاقت‌فرسا، اورهال اساسی سل A کولینگ‌تاور را پس از ۸ روز با موفقیت انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

پایان خبر /