در نشست مشترک عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و امیر وظیفه فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در خصوص وضعیت مطالبات آبفا و تامین نیاز آبی مناطق مسکونی و نظامی تحت پوشش این منطقه واقع در بندرعباس بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حمزه پور در این نشست با بیان اینکه برای تامین نیاز آبی مشترکین هزینه های زیادی برای تولید ، انتقال ، توزیع و نگهداری تاسیسات می شود ، افزود : پرداخت به موقع مطالبات مشترکین باعث خدمات دهی مطلوب و پایداری آب شرب می شود.

وی گفت : پرداخت حقوق کارکنان، کارگران، اصلاح و توسعه شبکه ها و… از محل پرداخت قبوض مشترکین انجام می شود که تاخیر در پرداخت آب بها باعث ایجاد خلل در خدمات رسانی می شود.

به گفته مدیرعامل آبفا ، این شرکت مطالبات انباشته زیادی از دستگاه های مختلف استان دارد که پرداخت آنها باعث بهبود وضعیت آبرسانی می شود.

حمزه پور در ادامه به شرایط اقلیمی هرمزگان اشاره کرد و گفت : خشکسالی فصل زراعی (۱۴۰۱-۱۴۰۲) منابع آبی هرمزگان را تحت تأثیر قرار داده بطوری که این استان بیشترین میزان کاهش بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه، در بین استان‌های کشور تجربه کرده است.

وی افزود : تداوم این روند و نبود منابع پایدار سطحی و زیرسطحی در هرمزگان، باعث شده تا آبفا، نیاز آبی مشترکین را از طریق شیرین سازی آب دریا دنبال کند که هزینه بالایی می طلبد.
به گفته مدیرعامل آیفا، با توجه به شرایط موجود، ضرورت مصرف بهینه آب بیش از پیش است که امیدواریم این مهم مدنظر مصرف کنندگان قرار گیرد.

در ادامه این نشست امیر وظیفه فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش نیز ضمن اشاره به وضعیت آب گفت : این مجموعه در بحث مدیریت مصرف و پرداخت مطالبات با آبفا همکاری بیش از پیش خواهد کرد.

پایان خبر /