مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ازابتدای طرح جهاد آبرسانی، 8 پروژه برای شهرستان قشم در قالب اجرای شبکه توزیع، خط انتقال و احداث مخزن پیش بینی شده که تاکنون 4 پروژه تکمیل و 4 پروژه دیگر در دست احداث است.

به گزارش صبح دریا نیوز ، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه پروژه های جهاد آبرسانی از محل اعتبارات وزارت نیرو و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتی(ع) در حال احداث است، تصریح کرد: در استان هرمزگان، نیروی دریایی سپاه معین این قرارگاه برای اجرای پروژه های جهاد آبرسانی است که در تمامی شهرستان های هرمزگان پیش بینی های لازم برای اجرای این پروژه ها شده است.

وی از قشم به عنوان یکی از شهرستان محروم که در حوزه آبرسانی نیازمند توجه ویژه است، یاد کرد و افزود: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۸ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۷کیلومتر خط انتقال اجرا شده و ۲ باب مخزن با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: پروژه های طرح جهاد آبرسانی باعث بهبود وضعیت آب شرب ۲۳روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر خواهد شد.

به گفته حمزه پور، با تکمیل این پروژه ها هم راستا با دیگر پروژه های در دست اجرا که از محل اعتبارات سرمایه گذاری بخش خصوصی و آبفا در حال انجام است، شاهد بهبود وضعیت آب روستاهای شهرستان قشم خواهیم بود.

گفتنی است، برای اجرا و تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی شهرستان قشم اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: با راه اندازی آب شیرین کن باسعیدو، قشم مولد و افزایش ظرفیت آب شیرین کن سوزا، میزان تولید آب قشم را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.

پایان خبر /