اولین جلسه ستاد خدمات سفر استان هرمزگان روز شنبه 29 دی‌ماه 1403 باهدف هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در نوروز 1404 با حضور روسای کمیته‌ها برگزار شد.
به گزارش صبح دریانیوز، محمد مرودی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در ستاد خدمات سفر انجام‌شده است، اظهار کرد: اقدامات ایده آل نیست اما با  اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم فعالیت‌ها را به‌خوبی به سرانجام برسانیم.

 

مرودی بر اهمیت بهبود کیفیت خدمات در حوزه ارزاق، درمان، امنیت، حمل‌ونقل و محل استقبال از مسافران و گردشگران تأکید کرد و از دستگاه‌های مرتبط خواست تا با هماهنگی بیشتر، تجربه‌ای ماندگار برای گردشگران فراهم کنند.

 

وی بابیان اینکه جمعیت‌پذیری جزیره هرمز را در ایام نوروز مدیریت کنیم، افزود: جزیره هرمز را باید ویژه ببینیم و چالش‌ها و مشکلات جزیره به‌صورت ویژه بررسی شود.

 

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد: هرگونه جابه‌جایی دریایی به جزیره هرمز زیر نظر اداره هواشناسی انجام شود تا مسافران و گردشگران با مشکل مواجه نشوند.

 

مرودی بر ساماندهی قایق‌های غیرمجاز تأکید کرد و خواستار ساماندهی قایق‌های غیرمجاز ساحل سورو و اسکله شهید حقانی برای ارتقای ایمنی گردشگران و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی شد.

 

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان در این جلسه ضمن تشکر از عملکرد سال گذشته، بر لزوم ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران تأکید کرد.

 

محسنی از شهرداران خواست تا با نظارت بیشتر بر پارک‌ها و بوستان‌ها و امکانات موجود در آن‌ها بر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تخت‌های مراکز اقامتی استان، افزود: این اقدام در راستای بهبود زیرساخت‌های گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران انجام‌شده است.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان از شهرداران شهرهای ساحلی خواست تا محدوده‌های ساحلی و محل استقرار امداد و نجات را مشخص و به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

محسنی در خصوص اپلیکیشن مدیریت سفر هوشمند به جزایر گفت: کارگزار برای پشتیبانی قراردادی با دانشگاه تهران منعقد کرده که در روزهای آینده این اپلیکیشن به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود اما مستلزم پشتیبانی مالی ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط است.

 

وی با اشاره با تأکید بر رویکردهای فرهنگی و آموزشی در ترویج حجاب گفت: هرمزگان و مردم استان ازلحاظ پوشش بی‌نظیر هستند و هویت فرهنگی این منطقه هستند.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان تأکید کرد: کمیته‌های عضو ستاد خدمات سفر استان با همکاری ارگانهای مرتبط، فرهنگ عفاف و حجاب را تقویت کنند.

پایان خبر/