رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از برگزاری جلسه به ریاست استاندار با موضوع بررسی آخرین وضعیت راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان و رفع موانع موجود در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان در ادامه افزود : جلسه هماهنگی مرتبط با تاسیس دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور فرمانداران شهرستان‌های میناب و بندرلنگه ، معاونین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مدیران مرتبط برگزار و آخرین جمع بندی ها در خصوص راه اندازی این دانشکده انجام شد.

جاودان گفت : در این جلسه تامین زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی موقت از جمله خوابگاه دخترانه و پسرانه، کلاس‌های درس و فضای آموزشی مورد نیاز دانشکده در شرق و غرب استان به محوریت شهرستان‌های میناب و بندرلنگه مصوب شد.

وی در خصوص تخصیص زمین مورد نیاز تصریح کرد : طراحی جامع و اجرای فازبندی احداث دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب در این جلسه تصمیم گیری و مقرر شد پس از طراحی و تصویب طرح، نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز، تامین زیرساخت آب و برق و احداث این دانشکده در میناب و بندرلنگه اقدام شود.

استاندار هرمزگان در این جلسه گفت : برای هر شهرستان چند طرح مهم و مادر در نظر گرفته شده که سبب توسعه و ارتقای سطح کیفیت زیست مردم خواهد شد، احداث دانشکده علوم پزشکی برای شهرستان‌های میناب و بندرلنگه از جمله این طرح‌های مهم است.

مهدی دوستی ادامه داد : برای تایید دانشکده، نیاز است سه رشته کارشناسی مرتبط با حوزه بهداشت و درمان تعریف شود که این کار صورت گرفته و ظرفیت جذب مورد نظر نیز احصا شده است.

دوستی ابراز امیدواری کرد : با همکاری وزارت بهداشت هر چه سریعتر راه‌اندازی این واحدهای دانشگاهی عملی و از مهرماه در این دانشکده‌ها دانشجو جذب شود.

وی همچنین تاکید کرد : در هفته جاری جلسه ای میان مسئولان استانی با وزیر بهداشت برگزار و در خصوص نهایی کردن پرونده راه اندازی این دانشکده‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

پایان خبر /