رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی هرمزگان، در نشست خبری سالانه رئیس و اعضای هیئت مدیره با رسانه ها در جمع خبرنگاران هرمزگان با اشاره به برگزاری همایش های متعددی در سطح بین المللی و کشوری به میزبانی اتاق بازرگانی استان گفت: تعامل دولت با بخش خصوصی کمرنگ است.

به گزارش صبح دریانیوز،محمدرضا صفا، با بیان اینکه در زمینه عملکرد منطقه ای موانع و مشکلات فعالان اقتصادی را شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی انجام شده است، افزود: در سطح بین المللی صدای کشور و در سطح ملی صدای استان بوده ایم و مشکلات فعالان اقتصادی استان را در در قالب حضور در جلسات کشوری مطرح کرده ایم.

صفا با بیان اینکه برخی بخش های دولتی، از بسترهای فراهم شده توسط اتاق بازرگانی استفاده بیشتری کنند، تشریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته اتاق بازرگانی همایش تخصصی میوه های گرمسیری را با دعوت از کارشناسانی از کشورهای مختلف برگزار کرد اما حضور و استقبال متولی استانی این بخش در حد انتظار نبود.

وی با بیان این موضوع که از سیاست های این دوره ملموس بودن جلسات و همایش ها است، مطرح کرد: بیشترین تمرکز ما روی همایش های متفاوت و متنوعی بوده که نتیجه بخش باشد.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از انعقاد قرارداد ساخت ۶ مدرسه در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی هرمزگان خبرداد.

وی، یادآور شد: سال گذشته برای ساخت ۱۴ مدرسه در هرمزگان قرارداد بستیم که همه آنها ساخته شد و امسال نیز علاوه بر انعقاد قرارداد ساخت ۶ مدرسه دیگر، ساخت ۹ مدرسه دیگر را نیز متعهد شده ایم.

صفا تصریح کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه های اصلی نیز در انجام وظایف خود موفق عمل کرده و جایگاه خود را از رتبه ۳۴ کشور طی سالهای گذشته به رتبه ششم ارتقا داده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش، مطرح کرد: تعداد کارت های بازرگانی صادر شده از ۵۴۸ فقره در آغاز فعالیت دوره جدید هئیت مدیره به یک هزار و ۷۶۵ فقره افزایش یافته که ۷۰۵ کارت جدید برای جوانان صادر شده و سهم زنان نیز ۵۵۰ کارت بازرگانی بود و روند صدور کارت های بازرگانی همچنان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

صفا، با اشاره به اینکه با تعطیلی روز پنجشنبه، فاصله اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی به ۴ روز افزایش می یابد، ادامه داد: اگر الزامی به تعطیلی یک روز دیگر در هفته است، به جای پنجشنبه، شنبه به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شود.

وی از برگزاری نخستین کنفرانس ماهی شناسی هرمزگان در ۵ و ۶ اردیبهشت ماه امسال در سالن همایش اتاق بازرگانی بندرعباس خبرداد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا