مشترکان برای عبور از هفته های گرم پیش رو مصرف برق را کاهش دهند

به گزارش صبح دریانیوز،مدیر برق شهرستان بشاگرد استان هرمزگان با اشاره به مصرف برق در روزهای گرم تابستان گفت: میزان تقاضای مصرف برق در شهرستان بشاگرد در پیک بار امسال به ۲۹.۳ مگاوات رسیده که نشانگر افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق است.

مهندس بهروز بهادری اظهار داشت :این در حالی است که  میزان پیک بار و مصرف برق  سال قبل روی عدد  ۲۵.۷ مگاوات ثبت شده و ۱۳ درصد رشد بار را نشان می دهد و با وجود تعطیلی عمومی، تقاضای مصرف بالایی را تجربه کردیم.

مدیر برق شهرستان بشاگرد افزود : این روزها دمای هوا پی‌درپی رکورد می‌زند؛ آنچنان که در اکثر نقاط شهرستان دمای هوا در ساعاتی از روز به بالای ۴۵ درجه نیز می‌رسد.

به گفته وی افزایش بی‌سابقه دمای هوا، سبب‌شده تا تقاضای برق در بخش خانگی از ابتدای تابستان تاکنون بارها رکوردشکنی کند و فشار بزرگی بر شبکه برق کشور و استان وارد آورد.

بهادری اظهار داشت : برای پیشگیری از خاموشی و قطع برق،  در چنین شرایطی، تنها راه مدیریت مصرف بخش های اداری، تجاری و خانگی و همکاری مردم است تا با کمک همه نهادها و آحاد مردم بتوان موج گرما را پشت سر گذاشت.

این مقام مسئول از شهروندان و مشترکان خواست تا به پویش با انرژی بپیوندند و اضافه کرد :با انـــرژی پویشـــــی سراســـــــری اسـت که با هدف بهینه‌سازی مصرف برق طراحی شده و جوایز ارزنده‌ای برای مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش بدهند، در نظر گرفته است.

بهادری ادامه داد :شهروندان می‌توانند با حداقل ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف برق و استمرار آن در طول تابستان، در قرعه کشی جوایز پویش با انرژی مشارکت کنند، اپلیکیشن با انرژی، به تحقق صرفه جویی بیشتر و افزایش شانس شهروندان  کمک می‌کند.

پایان خبر/