چند وقتی است که پروژه گاز رسانی بندرعباس پس از سالها شروع شده است و محلات شهر بطور یکنواخت درگیر کنده کاری ها و چاله های جدید در کوچه و خیابان های خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، کارگران با سرعت بسیار زیاد درحال کار هستند بطوریکه اگر صبح توانستی از کوچه ای در محل زندگیت به مقصد برسی بعداز ظهر در زمان برگشت با انبوهی از خاک انباشته شده و مجموعه بی نهایت چاله روبرو می شوید که راه خانه را مسدود کرده است . شاید هم گاهی صبح که می خواهی به سرکار بروی ببینی اتومبیلت بوسیله کنده کاری ها ضبط شده است و راه پس پیشی جز پایان کار و پر شدن چاله ها تا آزادی اتومبیل نمانده است . چند روزی است که علاوه بر تمام این مشکلات آب نیز وارد این ماراتون شده است و با سرعت سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر را دارند . آب که تقریبا هر روز  چندساعتی به مرخصی می رود و با تماس های مکرر ساکنان محلات با سامانه ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بهانه ای جز کنده کاری های لوله کشی گاز ندارند . حتی با تماس های مکرر ساکنین محله های مختلف تنها پاسخی که می شود شنید چیزی جز پاس دادن این مشکل به یکدیگر نیست شرکت گاز می گوید همراه با عملیات اجرایی گازرسانی کارشناسانی حضور دارند که اگر مشکلی از قبیل شکستن لوله آب ایجاد شود آنها این مسئله را به سرعت رفع کنند . اما بازهم این مشکلات هر روزه به وضوح تکرار می شود.

علی ، یکی از ساکنان محلات درگیر این مسئله می گوید  : طی تماس با سامانه ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، اپراتور نه تنها پاسخ قانع کننده ای نداد فقط گفت دلیل قطعی آب شکستگی لوله توسط شرکت گاز است و بودند محلاتی که پس از یک ماه با این مشکل دست و پنجه نرم کردن به تازگی مشکل قطعی آب حل شده است شما که تازه یک هفته است با این مشکل روبرو شده اید . بجای حل مشکل، مردم را به صبر تا یک ماه و سازش با وضعیت قطعی آب بدون اطلاع قبلی دعوت می کنند و گاهی تهدیدو مثال های اینچنینی که یک ماه آب قطع بوده. کاش در این بین افرادی پاسخگوی این مشکل بودند نه اینکه تمام مشکل را بندازند به گردن بیل مکانیکی و پاس دادن این مسئله به یکدیگر آن را بررسی و حل کنند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا