مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه میگو شیلات استان ، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان و رئیس شیلات شهرستان قشم ضمن دیدار با فرماندار این شهرستان از مزارع پرورش میگو متراکم این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی در دیدار با فرماندار شهرستان قشم هدف از این دیدار را در راستای افزایش تعاملات و همچنین حل مشکلات و مسائل جامعه بهره بردار شهرستان قشم عنوان کرد و افزود : شهرستان قشم رتبه اول تولیدات شیلاتی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است که این بیانگر اهمیت فعالیت های شیلاتی در این شهرستان است.

بارانی افزود : با حمایت های دولت مردمی به ویژه استاندار مردمی هرمزگان و ریاست سازمان شیلات ایران شاهد برنامه ریزی ها و فعالیت های خوبی در جهت درخشش بیش از پیش فعالیت های شیلاتی در این شهرستان هستیم.

وی آبزی پروری ، صید و صیادی ، خدمات بنادر صیادی ، حفاظت منابع آبزیان ، آموزش و ترویج شیلاتی ، صنایع شیلاتی ، تکثیر میگو ، پرورش میگو ، تکثیر ماهی ، پرورش ماهی در قفس ، تکثیر ماهیان زینتی ، تکثیر جلبک ، پرورش جلبک ، تکثیر و پرورش کروکودیل و … را از اهم فعالیت های شیلاتی ، شیلات هرمزگان در شهرستان قشم خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد : در پی محدودیت زمین‌های ساحلی برای توسعه پرورش میگو و به منظور افزایش بهره‌وری در تولید آبزیان، طرح‌های پرورش میگوی متراکم در محیطی سربسته، استخرهای بتونی و به صورت گلخانه اجرا می‌شود که خوشبختانه در این سفر به شهرستان قشم از دو مرکز پروش میگوی متراکم در این شهرستان بازدید شد.

فرماندار شهرستان قشم نیز با بیان اینکه جایگاه جزیره قشم به دلیل داشتن زمینه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی‌اش بر همگان روشن است اضافه کرد : این جزیره ظرفیت بالایی در تکیر و پرورش میگو، تکثیر و پروش ماهی در دریا، ماهیان زینتی، میکرو جلبک‌ها، ماکرو جلبک‌ها و سایر آبزیان دریایی تجاری و اقتصادی دارد.

پایان خبر /