معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی، ساخت و بهره برداری از ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری (دریچه ای) به منظور افزایش سرعت بارگیری و ایمن‌سازی عملیات بارگیری کالاهای فله مطابق با استانداردهای جهانی در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریانیوز، “منصور خرمشکوه” در تشریح ساخت و آماده سازی ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری در بندر شهید رجایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت گنتری‌کرین‌ها برای بارگیری شناورهای فله همواره مورد توجه بوده در همین راستا با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی۵۰ دستگاه پاکت کانتینری(دریچه‌ای) که  قابلیت حمل و جابجایی توسط گنتری کرین ها را دارا می باشند طرحی، ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: ساخت این تجهیزات به همت متخصصان یک بخش خصوصی  فعال در صنعت حمل و نقل دریایی  و با هدایت  بخش فنی اداره تعمیرات و تجهیزات خشکی طراحی و ساخته شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: این طرح فنی با هدف بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت و ‌پتانسیل گنتری کرین‌های مستقر در اسکله‌های ۷و۶ و به منظور اجرای عملیات بارگیری محموله‌های فله (گوگرد، کود، سنگ گچ و…) ساخته شده است.

خرمشکوه گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات مترتب بر شناورهایی که فاقد کرین بوده یا کرین‌های آنها دچار نقص فنی شده و نیازمند به تجهیزات بارگیری بودند، نیروهای توانمند و متخصص مجموعه بندری در راستای برطرف کردن این مشکلات، این طرح را بومی سازی و اجرا کردند .

وی به مزایای این پاکت های کانتینری نیز اشاره ای داشت و گفت: افزایش سرعت عملیات بارگیری و ایمن سازی و سلامت در نحوه انجام عملیات بارگیری مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ایمنی جهانی مهمترین شاخصه این تجهیزات است .

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با استفاده از این پاکت‌‌ها می‌توان در هر جابه‌جایی تا ۲۰تن محموله را به کشتی بارگیری نمود که با احتساب عملکرد ۲۰ساعت در شبانه روز برای هر گنتری‌کرین نرم ۴ هزارتن به ازای هر گنتری و نرم تقریبی ۱۲ هزارتن باری هر کشتی با بهره‌گیری از سه دستگاه گنتری کرین قابل احصا خواهد بود.

وی کاهش هزینه‌های مترتب بر شناورها و صاحبان کالا،  استفاده از ظرفیت تجهیزات گنتری کرین موجود در اسکله های ۷و ۶ و عدم جابه‌جایی دیگر تجهیزات سنگین مانند جرثقیل‌های۱۴۰تنی را بخش دیگری از مزایای استفاده از این تجهیزات دانست.

 گفتنی است، بندر شهید رجایی به عنوان کانونی‌ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران،  مهم‌ترین مبادی ورودی کالای کانتینری کشور محسوب می‌شود‌.

انتهای پیام