رئیس کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس از بهره مندی ۳۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ بندرعباس از آموزش های کسب و کار خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمود جاودان اظهار کرد : ۳۸۰ نفر از مددجویان جویای کار تحت پوشش کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس آموزش های مرتبط با اشتغال را فرا گرفتند.

جاودان افزود : آموزش های کسب و کار یکی از ارکان برنامه های حوزه اشتغال خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به صورت مستمر و در راستای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان ارائه می شود.

وی ادامه داد : دوره های خیاطی، صنایع دستی، علوم دریایی، آرایشگری، گواهی انواع وسیله نقلیه، رایانه، برق خودرو، مکانیک، تعمیرآسانسور و … از جمله آموزش های مهارتی ارائه شده به مددجویان است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس گفت : برای برگزاری این دوره های آموزش های مهارتی اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

جاودان اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۰ نفر از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد : ۳۲۳ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال طی این مدت با هدف مدیریت فقر و رفع مشکلات به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۲ بندرعباس با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی به صورت قرض الحسنه ، بدون کارمزد و با اقساط بلند مدت به نیازمندان پرداخت می شود ، عنوان کرد : رفع مشکلات معیشتی، درمان، تعمیر مسکن، فرهنگی و پرداخت از اهداف پرداخت این نوع تسهیلات است.

جاودان گفت : ۷۴ دستگاه کولر نیز در سال جاری در راستای کمک به تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان بین نیازمندان تحت پوشش این نهاد توزیع شد.

وی ، ارزش هرکولر گازی را ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای تهیه این تعداد کولر بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پایان خبر /