عملیات آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز شده است / تامین 500 تن آسفالت و انجام سریع عملیات آسفالت جاده‌های آسیب دیده جهت تردد ایمن خودروها از مهم‌ترین اقدامات پس از وقوع زلزله بود 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، استاندار هرمزگان گفت: جلسات منظمی به صورت روزانه خواهیم داشت و هر روز فرآیند ساخت و پیشرفت پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان و پیگیری رفع مشکلات احتمالی رصد شود.

مهدی دوستی در نخستین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان با اشاره به حضور دستگاه‌های مسئول و مرتبط در فرآیند بازسازی در این ستاد، عنوان کرد: در این نشست مقرر شد، برنامه زمان بندی فعالیت‌ها مشخص شود و جلسات منظمی به صورت روزانه داشته باشیم که هر روز فرآیند ساخت و پیشرفت پروژه‌های بازسازی و پیگیری رفع مشکلات احتمالی رصد شود.

دوستی ادامه داد: عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده از روز گذشته آغاز و در بخشی از مناطق زلزله‌زده این عملیات انجام شده و همچنان در حال انجام است که با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

استاندار هرمزگان افزود: فردا بتن ریزی بخشی از فنداسیون ها آغاز می‌شود و دستور حمل بخشی از سازه های فلزی مورد نیاز جهت احداث خانه ها صادر شده است که امیدواریم تا فردا بخشی از این سازه های فلزی در مناطق زلزله‌زده تخلیه شود.

وی یکی از اقدامات مهم بلافاصله پس از وقوع زلزله و بازگشایی مسیرهای اصلی را آسفالت جاده‌های آسیب دیده اعلام کرد و اظهار داشت: پس از وقوع زلزله، بلافاصله در ساعت ۱۲ همان شب، فراخوانی به کارخانه‌های آسفالت در استان هرمزگان جهت تامین آسفالت اعلام شد و از ساعت شش صبح نیز فرآیند آسفالت جاده‌های آسیب دیده آغاز شد تا از دیگر حوادث جلوگیری شود.

دوستی گفت: نزدیک به ۵۰۰ تن آسفالت در بخش‌های آسیب دیده و نشست کرده جاده های اصلی ریخته شد تا شرایط تردد ایمن خودروها فراهم شود.