سرپرست فرمانداری بندرعباس با حضور در جمع هنرمندان تئاتر استان هرمزگان در آیین سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان گفت : قصه‌های قدیمی هرمزگان به نمایش تبدیل شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، حبیب بهادری در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ضمن خدا قوت به هنرمندان شرکت کننده در جشنواره گفت : قصه ها و داستان های قدیم هرمزگان قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه‌ دارد.

بهادری بیان کرد : از همه بزرگوارانی که در حوزه هنر استان تلاش می‌کنند از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، هیئت‌داوران جشنواره، رئیس انجمن تئاتر و همه هنرمندان استان تشکر می‌کنم که چراغ هنرهای نمایشی را در این استان روشن نگه داشته اند.

وی افزود : سی و پنجمین جشنواره تئاتر در استان هرمزگان نشان از قوت کار و استمرار هنرمندان استان است.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به اهمیت قصه در نمایش ادامه داد : نمایشنامه نویسی یکی از مهمترین ارکان تئاتر است که باید به شکل جدی و ویژه ای به آن پرداخته شود. ما اگر نگاه محلی و منطقه ای به این موضوع داشته باشیم قطعاً در سطح بین المللی حرفی برای گفتن خواهیم داشت. قصه های قدیمی بجا مانده از پدربزرگ و مادربزرگ های ما بستر بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به نمایشنامه است.

بهادری بیان کرد : آرزو می کنم روزی بتوانیم در زمینه زیرساخت های هنرهای نمایشی با کمک شهرداران محترم به مرحله ای برسیم که در سطح استان شاهد سالن های حرفه ای تئاتر باشیم که این موضوع همواره و هر ساله از مطالبات جدی و در اولویت هنرمندان هنرهای نمایشی استان بوده است ؛ هرمزگان در زمینه هنرهای نمایشی با توجه به پیشینه ای که دارد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و نیازمند حمایت و فعالیت‌های جدی در این زمینه است.

گفتنی است ، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با حضور ۸ گروه نمایشی در بخش صحنه ای و ۷ گروه نمایشی در بخش خیابانی در پلاتو آفتاب ، فرهنگسرای طوبی و مکان های عمومی سطح شهر بندرعباس برگزار شد.

پایان خبر /