مدرسه کوثر به عنوان اولین مدرسه سبز در استان هرمزگان بوده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است .

به گزارش صبح دریا نیوز ، مدرسه ۱۲ کلاسه سبز کوثر واقع در شهرستان بندرعباس با نمایی بومی و همساز با اقلیم گرم و مرطوب و معماری چشم نواز توسط مهدی باوقار زعیمی طراحی شده است.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۳۴۳ مترمربع در ۲ طبقه که شامل ۱۲ کلاس درس، یک کارگاه ، یک آزمایشگاه ،یک اتاق سمعی بصری ، فضای اداری ، نمازخانه و کتابخانه ، زمین ورزشی روباز ، پارکینگ ، سرایداری و آلاچیق در محوطه حیاط مدرسه در حال احداث می باشد.

نکات مدیریت سبز در تاسیسات برقی و مکانیکی این مدرسه رعایت شده است که استفاده از سیستم هوشمندسازی تاسیسات برقی مدرسه کوثر را از دیگر فضاهای آموزشی متمایز کرده است.

استفاده از ۲ راهکار فعال و غیرفعال در طراحی و اجرای این مدرسه مدنظر بوده است.

گفتنی است؛ مدرسه کوثر به عنوان اولین مدرسه سبز استان هرمزگان در دست احداث می باشد و یک مدرسه سبز دیگر نیز توسط تیم فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در حال طراحی می باشد.

طراحی همساز با اقلیم، محیط بومی  و فرهنگ استان ، این فضای آموزشی را از حیث دیگر بسیار ویژه و خاص کرده است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس استان هرمزگان با رویکردی خاص در طراحی چشم نواز مدارس و با الهام از بناهای ماندگار استان هرمزگان سعی داشته معماری بومی منطقه را در وهله نخست حفظ کند و اکنون با تلفیق مدیریت سبز در طراحی مدارس ، جلوه ای خاص به معماری مدارس داده است.

پایان خبر /