مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افتتاح مرکز آموزش جوارکارگاهی این شرکت ، تحت عنوان مرکز آموزش شهید خلیل تختی‌نژاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : نیروگاه بندرعباس به عنوان قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان و با قدمت بیش از چهل سال، همواره سعی در تربیت، آموزش و اعزام نیروهای متخصص به صنایع داشته است.

محمودی افزود : این نیروگاه با داشتن پتانسیل بالایی، مانند کارگاه‌های مکانیک، آزمایشگاه‌ها، ابزار دقیق و برق و الکترونیک و همچنین آزمایشگاه شیمی، مواد، مقاومت صالح توانسته گام موثری در جهت رفع نیازهای نیروگاه و صنایع هم‌جوار بردارد.

وی خاطرنشان کرد : بنا به مسئولیت اجتماعی که این نیروگاه در رابطه با رشد، ارتقاء و تربیت نیروهای انسانی به ویژه نیروهای بومی هرمزگان داشته، همواره پذیرای دانشجویان، دانش آموزان در رده‌های مختلف، تا سطح دکترا برای گذراندن پایان نامه‌ها، آزمایش‌ها و کارهای عملی آنها بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد : در همین راستا باهمکاری سازمان فنی و حرفه ای، مرکز آموزش جوارکارگاهی در این نیروگاه افتتاح شد، که بتوانیم با داشتن امکانات بسیار خوب، در زمینه کارگاه‌های مکاینک، تراشکاری، شکل‌دهی فلزات، کالیبراسیون و سایر خدمات فنی و مهندسی گام موثری در جهت تربیت و رشد دانش‌آموزان و هنرجویان مختلف داشته باشیم که در آینده نزدیک جذب صنایع بزرگ، مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های فولاد شده و با کسب مهارت‌های لازم گام بلندی در جهت اشتغال‌آفرینی بردارند.

داریوش محمودی ابراز امیدواری کرد: باتوجه به امکانات موجود، دانش فزاینده و با دارا بودن نیروهای باتجربه ای که در نیروگاه وجود دارد، هنرجویان در کنار آموزش درس‌های تئوری، مطابق با استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی و همچنین کار با دستگاه‌های مختلف و آزمایش‌های گوناگون به نیروگاه مراجعه کنند.

محمودی با بیان اینکه نیروگاه در هر مرحله آمادگی پذیرش ۴۰ الی ۵۰ نفر هنرجو را دارد افزود: این هنرجویان می‌توانند در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، دوره‌ها را گذرانده و این امر بستر مناسبی است تا استعدادهای آموزشی شناسایی و جذب محیط کار شوند.

وی تصریح کرد : هنرجویان می‌توانند در رشته های مختلف به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه و با ثبت نام در این سازمان از کارگاه‌ها ی مراکز صنعتی استفاده کنند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان بیان کرد : بالغ بر ۳۰ دستگاه تراش، فرز، خم‌کاری، برش و دستگاه‌های متعدد، در زمینه شکل‌دهی فلزات در نیروگاه موجود است که این تجهیزات، در مراحل ساخت و بهره‌برداری نیروگاه، بتدریج تجهیز شدند، که در حال حاضر تجهیز و راه‌اندازی چنین کارگاهی به ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که بسیار هزینه سنگینی است و این پتانسیل در نیروگاه موجود است.

پایان خبر /