رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در هرمزگان در نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دریا متعلق به مردم هرمزگان است و قبل از اینکه منافع دریا به دولت تعلق داشته باشد به مردم هرمزگان تعلق دارد.

به گزارش صبح دریانیوز،حجت الاسلام محمد ذاکری، با بیان اینکه به احترام آغاز ایام محرم و شهادت مظلومانه سید الشهدا (ع) از برگزاری جشن پیروزی خودداری خواهد شد و به ایام دیگری موکول می‌شود، افزود: معتقد نیستیم که دولت‌های قبل کاری نکردند اما کارهای زمین مانده بیش از گام‌های برداشته شده است.

ذاکری با بیان اینکه به عنوان شهروند هرمزگانی، ما هم از رئیس‌جمهور منتخب مطالباتی داریم، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که هرمزگان استان ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها است که مهم‌ترین آن ظرفیت نیروی انسانی است‌.

وی، بیان داشت: اولویت با مردم ساحل نشین است باید شرایط فراهم شود تا از منابع انسانی مستقر و ماندگار در هرمزگان استفاده شود برای نیروهای غیرمستقر سهمیه مشخص شود نه برای نیروهای ماندگار و مستقر .

این مسئول، ادامه داد: موضوع به‌کارگیری نیروهای هرمزگان در دولت‌ها، از سال‌ها پیش وجود داشته است در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی بنده روزنامه‌نگار بودم و به خاطر دارم که می‌گفتیم کرمان رئیس جمهور دارد اما هرمزگان آبدارچی هم ندارد و این روند همچنان پابرجا مانده است.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در هرمزگان اضافه کرد: باید تلاش کنیم این اتفاق به طور نسبی رخ دهد و چانه‌زنی‌ها برای تحقق این مطالبه قدیمی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات رقابت ایمان و کفر، حق و باطل نیست بلکه انتخابات یک رقابت سیاسی برای گزینش و انتخاب بهترین شخص برای اداره جامعه است، توضیح داد: انتخابات در کشور نماد دموکراسی و مردم سالاری است و این انتخابات با انتخابات قبلی ۲ تفاوت داشت؛ یک اینکه زودهنگام بود دوم اینکه به معنای واقعی رقابتی بود و تا لحظه آخر کسی نمی‌دانست چه کسی رئیس جمهور می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه انتخابات رقابتی، نشاط، امید و دلگرمی می‌آورد و مردم را پای صندوق‌های رای می‌کشاند، بیان داشت: ما به عنوان یک جریان سیاسی همواره به دنبال انتخابات رقابتی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر می‌کنم، عنوان کرد: از حمایت و حضور تمام صنوف تشکر می‌کنم همچنین جامعه اهل سنت به این انتخابات شور و نشاط خاصی دادند. از ستادهای دکتر قالیباف که در دور دوم به ما پیوستند نیز تشکر می‌کنم؛ هم‌افزایی خوبی صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در هرمزگان مطرح کرد: انتخابات یک بُرد و یک باخت دارد. وقتی انتخابات رقابتی باشد شخصی که باخته است باخت را می‌پذیرد؛ به تیم رقیب خسته نباشید می گوئیم تا دیروز رقابت داشتیم اما از امروز رفاقت داریم.

حجت الاسلام ذاکری تأکیدکرد: به دلیل فرارسیدن ایام محرم و شهادت مظلومانه سید الشهدا(ع) از برگزاری هرگونه جشن و سرور خودداری خواهیم کرد و این موضوع به وقت دیگری موکول می‌شود.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا