رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف ۴ فروند شناور و ۶ مشک حاوی ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی با اشاره به اجرای طرح ضربتی مبارزه با قاچاق سازمان یافته سوخت و فرآورده های نفتی در سطح استان اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، مأموران انتظامی و دریابانی در عملیاتی مشترک موفق شدند از انتقال محموله های بزرگ سوخت قاچاق در خورهای نوبر و مجدری شهرستان میناب مطلع شوند و نسبت به مقابله با عناصر اصلی قاچاق سوخت اقدام نمایند.

قهرمانی با اشاره به اینکه قاچاقچیان سوخت به محض مشاهده مأموران اقدام به تخریب و امحاء ۷ مشک ماری نموده اند، از توقیف ۴ فروند شناور و ۶ مشک ماری حاوی سوخت قاچاق در این عملیات خبر داد.

وی تصریح کرد: در جریان بازرسی از شناورها و مشک های ماری توقیفی بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است که ارزش تقریبی آن بنابر اعلام کارشناسان بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال می باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به دستگیری ۱۳ نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد : دستگیرشدگان، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

مجتبی قهرمانی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه ریزی و اولویت بندی فرماندهان و کارکنان فراجا و مرزبانی استان و حمایت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) که در انجام مأموریت‌های محوله ، مقتدرانه و مجاهدانه تلاش می‌کنند، با اشاره به اینکه قاچاق سازمان یافته سوخت طی سال‌های اخیر موجب ضربه سنگین به تولید ملی و اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است، تأکید کرد: دستگاه قضایی با تمام توان خود به قاچاقچیان اجازه فعالیت نخواهد داد و با مرتکبین اینگونه جرایم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

پایان خبر /