آئین افتتاح مدرسه ابتدایی حاسب هرمزی با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، مدیران نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور دراین آئین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان، از جمله وجود صنایع و بخش‌های اقتصادی قوی، اظهار داشت: با وجود این امکانات نباید شاهد محرومیت در فضاهای آموزشی باشیم.

حمیدرضاخان‌محمدی، به ماده ۲۰ قانون برنامه هفتم که به صنایع اجازه می‌دهد با پرداخت مالیات، در حوزه ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کنند، اشاره کرد و افزود: این طرح به فعالان اقتصادی کمک می‌کند ضمن انجام وظایف مالیاتی خود، در امر مدرسه‌سازی نیز سهیم باشند.

خان‌محمدی،از همه بخش‌های اقتصادی، صنایع و بخش خصوصی دعوت کرد تا در این امر خیر مشارکت کنند.

وی همچنین به ظرفیت “مولدسازی” اشاره و عنوان کرد: استان هرمزگان اولین استان کشور است که از محل مولدسازی مدرسه‌ای در میناب احداث کرده است که به‌زودی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

خان‌محمدی همچنین خاطر نشان کرد: بسیاری از خیرین اراضی خود را برای ساخت مدارس اهدا می‌کنند، اما سازمان قصد دارد زمین‌های مازاد و بلااستفاده که کاربری آموزشی ندارند را به صنایع واگذار کرده و از محل درآمد آن‌ها، به احداث و تجهیز مدارس جدید بپردازد.

در ادامه این سفر، وی بازدیدهایی از مدارس و فضاهای آموزشی مناطق مختلف، از جمله بندرعباس و جزایر استان، خواهد داشت تا مشکلات موجود را از نزدیک بررسی کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

گفتنی است، زیربنای این مدرسه یکهزار و ۹۶۱ مترمربع و با حمایت مالی نفت ستاره خلیج فارس و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا