مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، در نشست خبری به دستاوردهای مهم این اداره در نیمه نخست سال 1402 اشاره کرد.

به گزارش صبح دریانیوز، محمد بذرافشان، از تصویب طرح آمایش سرزمین مهارتی خبر داد که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز و تا سال ۱۴۰۸ به پایان می‌رسد.

بذر افشان افزود: بیش از ۵ میلیون نفر ساعت آموزش در نیمه اول سال جاری به گروه‌های مختلف ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد این آموزش‌ها توسط بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد و ۴۵ درصد توسط کارگاه‌های دولتی ارائه شده است. او تأکید کرد که استان هرمزگان در این مدت توانسته است رتبه نخست کشور را در ارائه آموزش‌های مهارتی به دست آورد.

این مسئول با اشاره به پیش‌بینی ارائه ۱۲ میلیون نفر ساعت آموزش تا پایان سال ۱۴۰۲، به اهمیت توجه به نیازهای روز نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری از نگاه تحولی در حوزه مهارت‌آموزی پرداخت.

بذرافشان همچنین توجه به هوش مصنوعی و مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیاء و آموزش‌های هایتک را از اولویت‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان برشمرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان به کوتاه شدن فرایند صدور مجوزها نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته صدور مجوزها ماه‌ها طول می‌کشید، اما اکنون این روند به حداکثر ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

بذرافشان در ادامه به المپیادهای مهارتی سربازان و زندانیان در استان پرداخت و اعلام کرد:  المپیاد آزاد نیز در نیمه دوم سال در سه یا چهار رشته برگزار خواهد شد.

وی از افزایش مراکز جوار کارگاهی از ۸ مرکز به ۵۳ مرکز تا شش ماهه اول امسال خبر داد و بر اهمیت مهارت‌آموزی در مجموعه‌های صنعتی و قطب‌های اقتصادی استان تأکید کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، مطرح کرد: هرمزگان با ۷۰۰۰ سند حرفه و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد، جزء استان‌های پیشرو در تدوین سند توسعه مهارتی کشور است و این اقدامات گامی مهم در جهت جهش تولید و توسعه استان خواهد بود.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا