مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان ، حجم ترانزیت در ۶ ماهه امسال از بنادر شرق استان را ۳۱ هزار و ۸۹۷ تُن اعلام کرد و گفت : این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی عنوان کرد : در این بازه زمانی مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به یک میلیون ۱۹۴ هزار و ۵۵۷ تُن رسید.

محمدحسینی تختی ادامه داد : ۶ ماه امسال در بخش صادرات غیرنفتی ۶۸۷ هزار و ۱۸۲ تُن کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش به ثبت رسید.

وی گفت : این میزان صادرات در بخش نفتی نیز ۶۹ هزار ۸۸۲ تُن بوده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش ثبت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر سیریک را نیز ۳۲ هزار و ۹۸ تُن با ۱۱۹ درصد افزایش اعلام کرد که از این میزان ۵۲۶ تُن مربوط به واردات است.

محمدحسینی تختی عمده کالای صادراتی را شامل میوه و تره‌بار، حبوبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: ۵۷۲ تن کالا از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در این بخش نیز ۳۴۳ درصد افزایش ثبت شد.

بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار، قرار است در سفر دور دوم رییس جمهور به هرمزگان به بهره‌برداری برسد.

این بندر (تجاری، صیادی و گردشگری) در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

پایان خبر /