در آیین افتتاح همزمان یکصد هزار واحد مسکونی کلید ۵ هزار و دویست و بیست و چهارمین واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هرمزگان توسط استاندار هرمزگان تحویل مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای عالی مسکن، ۱۰۰ هزار  واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح و کلید ۵ هزار و دویست و بیست و چهارمین واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هرمزگان توسط استاندر تحویل مردم شد.

استاندار هرمزگان، در حاشیه این آیین که به صورت نمادین در مرحله سید کامل بندرعباس برگزار شد، اجرای نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و اظهارداشت: امروز یکصد هزار واحد مسکونی به طور همزمان در کشور افتتاح شد که سهم استان هرمزگان از این تعداد، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی، شامل مسکن روستایی، مسکن خودمالک، بازآفرینی بافت شهری و مسکن حمایتی بود.

وی وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در استان را مطلوب خواند و افزود: به نسبت سرانه‌ی جمعیت، استان هرمزگان بیشترین واحدهای افتتاح شده  را در این بهره‌برداری‌ها داشته است.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: تامین زمین برای احداث نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان با ۱۱۲ درصد، بیش از نیاز چهار ساله انجام شده و تلاش‌مان این بوده که زمین به اندازه‌ی نیاز بلندمدت در استان تامین شود چرا که انحصار و محدود‌سازی شهرها، موجب می‌شود قیمت زمین و مسکن افزایش یابد.

دوستی با اشاره به آغاز طرح احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس، بیان‌کرد: تمام تعهد برنامه‌ای احداث مسکن در مرکز هرمزگان آغاز شده و از این بابت اولین مرکز استانی هستیم که موفق شدیم این مهم را تحقق ببخشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تاکید‌کرد: در نهضت ملی مسکن شهرستان‌های استان سعی کرده‌ایم که واحدها به صورت ویلایی ( یک طبقه و دو طبقه) ساخته شود که با سرعت مناسبی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان، با اشاره به افت نیروی کار استان در تابستان، گفت: با وجود محدودیت‌ها، احداث مسکن در استان طبق برنامه پیش می‌رود و با روند فعلی کل ۶۵ هزار واحد تکلیفی استان در دولت سیزدهم تحویل مردم شریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ۷۵ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن پروانه ساختمانی صادر شده است، خاطرنشان کرد: تقاضای مسکن در بندرعباس بیش از سهمیه ابلاغی است و بر همین اساس تلاش داریم سهمیه استان را در نهضت ملی مسکن افزایش دهیم و از این فرصت برای خانه‌دار کردن همه‌ی مردم استفاده کنیم‌.

پایان خبر /