تفاهم نامه اجرای طرح اتصال کسب کارها و منازل به شبکه فیبرنوری در سیریک، جاسک و بشاگرد با حضور استاندار هرمزگان، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، طی نشستی با حضور استاندار هرمزگان، فرمانداران و شهرداران سیریک، جاسک و بشاگرد تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرستان‌های سه‌گانه‌ی شرق هرمزگان به امضا رسید.

استاندار هرمزگان در این نشست همچنین بر لزوم آغاز عملیات اجرایی  طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرستان بندرعباس نیز تاکید کرده و گفت: لازم است این طرح بر اساس ضوابط هر چه سریع‌تر آغاز شود.

در این آیین تفاهم‌نامه‌های اجرای این طرح بین شهرداران شهرهای سردشت، سیریک و جاسک با مسعود بمانی‌پور، مدیرعامل شرکت پیشگامان ارتباط امضا و مبادله شد.

در حال حاضر  بندر چارک به شبکه FTTH متصل شده است و عملیات اجرایی اتصال شهرهای بندرلنگه و میناب نیز از هفته‌های آینده اجرا خواهد شد.

فیبر نوری یکی از بسترهای انتقال داده با سرعت بالا است که در آن داده ها به صورت پالس های نور و از طریق الیاف شیشه ای یا پلاستیکی انعطاف پذیر انتقال می یابند. اینترنت FTTX و FTTH ، یکی از روش های اتصال به اینترنت است که در آن از بستر کابل های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌‌شود‌.

پایان خبر /