مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حسین اکبری زاده محله پل خواجو بندرعباس از ضبط نماهنگ «بابا رضا» توسط گروه سرود خواهران کانون فرهنگی هنری شهید حسین اکبری زاده محله پل خواجو بندرعباس برای پخش از شبکه 2 سیما خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مجید حسینی اظهار کرد : نماهنگ «بابا رضا» با موضوع فرهنگ رضوی به همت گروه سرود خواهران «یاوران زهرا» کانون فرهنگی هنری شهید حسین اکبری زاده محله پل خواجو شهر بندرعباس ضبط و تدوین شده است.

حسینی با بیان اینکه این نماهنگ در محوطه «معبد هندوها» یکی از آثار تاریخی شهر بندرعباس اجرا و ضبط شده است ، افزود : فیلمبرداری و تدوین این اثر را گروه تلویزیونی اعزامی از شبکه دو سیما انجام داده است.

وی ادامه داد : نماهنگ «بابا رضا» هفته آینده از طریق فصل دوم برنامه تلویزیونی «ایران سرود» از شبکه ۲ سیما پخش خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حسین اکبری زاده بندرعباس گفت : حسن ساربانی از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید اکبری زاده کار مربیگری گروه سرود خواهران را برعهده دارد و سید صادق رمضانیا شعر این نماهنگ با موضوع امام رضا(ع) را سروده و احسان جوادی نیز آهنگساز این اثر بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه گروه سرود یاوران زهرا از سال ۱۳۹۰ در کانون فرهنگی هنری شهید حسین اکبری زاده محله پل خواجو تشکیل شده است، گفت: ۱۵ نفر از دختران رده سنی کودک و نوجوان عضو این گروه سرود هستند.

وی افزود : کانون فرهنگی هنری شهید اکبری زاده همچنین دارای گروه سرود پسران نوجوان با عنوان منتظران ظهور است که ۲۰ نفر در آن عضویت دارند و هر دو گروه دختران و پسران در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

این فعال فرهنگی اجتماعی از «بابا رضا» ، «نگاه ابی عبدالله» ، «آقا اجازه» ، «حجاب» ، «حالا اومدی» ، «زبان حال حضرت رقیه» ، «خنده دریا» ، »پناه» ، «شاه مردان» ، «جان نجف» و «دختران ایران» به عنوان سرودهای اجرا شده توسط گروه های سرود پسران و دختران کانون در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در مسجد محله ، گلزار شهدا ، میدان برق ، نوار ساحلی ، شهرک پیامبر اعظم(ع) ، محله شیرسوم ، پل خواجو ، محله تبه الله اکبر ، پارک غدیر ، پارک گلها و مسابقات سرود کانون سه راه برق به عنوان شاخص ترین اجراها نام برد.

برنامه «ایران سرود» از جمله برنامه های شبکه دو سیما و شبکه امید در حوزه موسیقی و سرود است که از تیر ماه سال جاری پخش خود را آغاز کرده است، این برنامه به سراغ گروه‌های سرود در شهرهای مختلف می‌رود و با اجرای هر سرود ضمن معرفی فرهنگ هر شهر به معرفی گروه‌های فعال در این حوزه نیز می‌پردازد.

در راستای گسترش فعالیت و استقبال مخاطبان از برنامه «ایران سرود»، این برنامه به لیست پخش شبکه های افق و پویا نیز اضافه خواهد شد.

برنامه تلویزیونی «ایران سرود» محصول مرکز رسانه ای نهضت است و با نگاهی به هنر فراموش‌شده سرود در ۵۰ قسمت از شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می شود.

پایان خبر /