رودان، این بهشت هرمزگان که در قدیم به نام رودکان معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است که این ویژگی آن را از سایر نقاط استان متمایز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،آب و هوای رودان همچون بیشتر نقاط استان، گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد که این شرایط آب و هوایی رودان را به تفرجگاهی مناسب تبدیل کرده است.

رودان همواره با باغ های خرما و مرکباتش و دشت های سرسبز شهره است اما در دشت های سرسبز بهشتی پنهان است که از نگاه عده بسیاری دور مانده، آبشار کِرون، واقع در روستای بادافشان و در موقعیت جغرافیایی E5710 و N2735 در ۲۷ کیلومتری جاده منتهی به روستای رودخانه و در نزدیکی شهرستان رودان واقع شده است.

پوشش گیاهی باغات اطراف آبشار کرون را درختانی نظیر خرما و مرکباتی از قبیل لیمو و پرتقال می باشد که جلگه ها و دشت های وسیعی را دربرگرفته است.

کرون یکی از پرآب ترین آبشارهای شهرستان رودان است که با گذراندن روزهای سخت خشکسالی و کم آبی، در سال های اخیر جانی دوباره گرفته است به گونه ای که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و بدون اغراق می توان از این موهبت، به عنوان زیباترین آبشار هرمزگان یاد کرد.

انتهای پیام