مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت : طرح توسعه «واحد مگامدول احیای مستقیم شماره ۲» این کارخانه که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن با ۳۵ درصد پیشرفت درحال انجام است ، با تکمیل و بهره‌برداری کامل برای پنج‌هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان دشتیانه در بازدید از روند اجرای طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس افزود : میزان ایجاد اشتغال مستقیم این طرح ۴۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن نیز ۵۰۰۰ نفر است.

دشتیانه با بیان اینکه مدت زمان اجرای واحد مگا مدول احیا مستقیم شماره ۲ صبافولاد خلیج‌فارس ۶ ماه برآورد شده است ، اظهار کرد : با بهره‌برداری از این واحد ، یک‌میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال به ظرفیت تولید بریکت گرم این کارخانه افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد : برای اجرای عملیات خاکبرداری طرح یادشده ۶۸۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته است که میزان حجم خاکبرداری ۳۵۰ هزار مترمکعب و نیز میزان حجم خاکریزی ۱۵۰ هزار مترمکعب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس هدف از اجرای عملیات خاکبرداری را آماده‌سازی زمین‌های مورد نیاز طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس برای احداث واحد مگامدول احیاء مستقیم شماره ۲، نصب دیوار پیش ساخته اطراف کارخانه و تسطیح منطقه انباشت و برداشت مواد اولیه و محصول، اعلام کرد.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم (HBI) در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از C۶۵۰ تولید می‌شود که شرکت صبا فولاد خلیج فارس در ۶ ماهه نخست امسال با تلاش نیروهای این شرکت و پیشبرد امور براساس برنامه‌ریزی‌های به ۶۷۳ هزار و ۷۴۸ هزار تن برابر با ۲۸ درصد دست یافت.

پایان خبر /