نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان و هیات اعزامی از کشور عمان، با بیان اینکه هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است ، گفت : دو پالایشگاه‌ جدید در بندرعباس و جاسک جانمایی شده و قرار است هر کدام روزانه ۳۰۰ هزار بشکه سوخت تولید کند که برای آن‌ها حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احمد مرادی ، افزود : ما برای انتقال انرژی خط انتقالی را از منطقه گوره در استان بوشهر به شهرستان جاسک در هرمزگان احداث کرده ایم که  یکهزار کیلومتر طول دارد و هم اکنون به اتمام رسیده است.

مرادی  با بیان اینکه ۷۰ درصد از صید و صیادی کل کشور در استان هرمزگان است ، خاطر نشان کرد : همچنین هرمزگان پایتخت حمل و نقل کشور است.

وی ، در خصوص روابط هرمزگان و عمان ، توضیح داد :  اهالی استان هرمزگان با عمانی‌ها رابطه‌ای صمیمانه و تنگاتنگ دارند و رابطه استان هرمزگان از دیرباز وجود داشته است به طوری که بخشی از اهالی لارک از گذشته در استان  مسندم حضور دارند و این نشان از علاقه مردم هرمزگان به مردم مسندم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ماموریت‌هایی که در گذشته به استان مسندم داشته است، خاطر نشان کرد : با تلاش‌های صورت گرفته بندر خصب و کل کشور عمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته و بسیار خرسندم که در یکی از سفرهایم به خصب سندی را دیدم که مربوط به تجار و بازرگانان استان هرمزگان بود و بیش از  ۱۰۰ سال قدمت داشت که نشان از پیشینه تجارت بین مردم هرمزگان و عمان است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام