مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت : امسال مبلغ 22 هزار و 758 میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان و نیازمندان استان هرمزگان اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمید باسره در این خصوص اظهار داشت : مبلغ ۲۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال برای حمایت از مشاغل خرد و طرح‌های اشتغال خانواده های تحت حمایت و نیازمندان در سال ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

باسره با اشاره به اینکه این اعتبار ازمحل تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت ، منابع تبصره ۱۸ تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و همچنین سهم هم افزایی با بانک های استان تامین می گردد، افزود: کمیته امداد در سال جاری در سرفصل اعطای وام های اشتغال بالغ بر ۲۲ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال ، جهت حمایت و پایدار سازی طرح های اشتغال مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال، آموزش کسب و کار مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال، کاریابی ۵۰ میلیارد ریال و سایر خدمات اشتغال ۲۹ میلیارد ریال پیش بینی نموده است.

وی تصریح کرد : سقف مبلغ اعطای وام های توان افزایی ۵۰ میلیون تومان، وام خودکفایی و اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان و وام های کارفرمایی (به ازای هر نفر فرصت شغلی ایجاد شده توسط کارفرما) ۱۵۰ میلیون تومان می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان کمیته امداد و خودکفایی آنان را یک اولویت اساسی دانست، افزود: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

باسره ادامه داد : تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم خدمات موثری را به خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد در سطح استان ارائه نماییم و در بخش اشتغالزایی نیز خواستار تعامل و هم افزایی بیش از پیش بانک های عامل استان برای تسریع در اعطایی تسهیلات برای خودکفایی و توانمند سازی این ولی نعمتان هستیم.

پایان خبر /