سید عبدالکریم نخل ابراهیمی نماینده منتخب مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل شیلات هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش صبح دریانیوز، سید عبدالکریم نخل ابراهیمی نماینده منتخب مردم رودان ، میناب ، جاسک ، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل شیلات هرمزگان با مدیر کل شیلات هرمزگان دیدار و پیرامون مسائل مربوط به جامعه صیادان و آبزی پروران استان گفت و گو و جهت حمایت از توسعه فعالیت ها و ظرفیتهای شیلاتی اعلام آمادگی نمودند.

وی نقش شیلات هرمزگان در تحقق اقتصاد دریا محور و معیشت مردم هرمزگان به ویژه ساحل نشینان را نقشی محوری خواند و گفت: خوشبختانه با توجه به حمایت ها و تعاملات سازنده موجود امید داریم بتوانیم گامی مهم در تحقق شعار سال در حوزه شیلات برداریم.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان ظرفیت های شیلاتی به ویژه آبزی پروری و صیادی را باعث رونق منطقه و اشتغال، خواند و گفت: استان هرمزگان با وجود بالغ بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، بالغ بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو ، بیش از ۴۰هزار نفر صیادوبا صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه ای را در فعالیت های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شیلات هرمزگان به تشریح ظرفیت ها و موانع توسعه بیش از پیش شیلات در استان هرمزگان پرداخت.

بارانی با اشاره به جایگاه شیلات استان هرمزگان در توسعه استان و کشور اظهار داشت : شیلات به عنوان محور توسعه می تواند جایگاه ویژه ای در استان داشته باشد که خوشبختانه گام های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

پایان خبر/