رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، ضمن تشریح عملکرد یک‌ساله مجموعه، گفت: در سال 1400 در مجموع 4561 فقره مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، فائقه حقیقی، با اشاره به وظایف شرکت آب منطقه‌ای در خصوص صدور پروانه‌ها و مجوزهای بهره‌برداری از منابع آب، اظهار کرد: در سال جاری تا کنون چهار هزار و ۵۶۱ مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است.

حقیقی ، با اشاره به اصلاح حدود ۷۰۰ پروانه بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: اقدامات لازم برای تغییر نام ۲۰۳ پرونده، جابجایی ۱۱۳ پروانه بهره‌براری، ۹۶ فقره کف‌شکنی و ۴۴۸ فقره سایر مجوزها انجام شده است.

وی، با اشاره به عقد ۱۵۶ قرارداد حفاری، ابراز کرد: پیگیری‌های لازم برای نصب منصوبات روی ۱۱۱ حلقه چاه انجام شده است.

حقیقی تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته مجموعه حفاظت و بهره‌برداری ۲ هزار و ۳۳۹ پروانه بهره‌برداری را تمدید کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری، اظهار کرد: ۲۴۱ حلقه چاه در سال‌جاری تا کنون تعیین تکلیف شده است که نقش مهمی در مدیریت منابع آب زیر زمینی داشته است.

حقیقی ، با اشاره به یگر اقدامات دفتر حفاظت، بیان کرد: اقدامات لازم برای تغییر قدرت موتور در ۱۰۴ حلقه چاه و حفر ۶۱ حلقه چاه جدید در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

وی، با بیان اینکه در مجموع  چهار و ۵۶۱ فقره مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است، تشریح کرد: دفتر حفاظت و بهره‌برداری ۲ هزار و ۲۸۷ فقره پروانه اصلاح و تعدیل صادر کرده است که این امر موجب صرفه‌جویی ۳۸ هزار و ۸۵۸ متر مکعب شده است.

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه استعلامات دوسویه آب و برق برای چاه‌های برقی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی، رفع مشکلات سوخت متقاضیان در سامانه تجارت آسان، رفع نواقص و چالش‌های سامانه «ساماب»، بازدید میدانی و مستمر از چاه‌های سراسر هرمزگان، تهیه وارائه گزارش و آمار و اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و اعتراضات و پاسخگویی به ارباب رجوع و راهنمایی آن‌ها از دیگر اقدامات نرم افزاری و سخت‌افزاری است که توسط کارکنان این دفتر در طول سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

انتهای پیام